Ana Sayfa
Gundem

'1 Mayıs, Emekçilerin Enternasyonal Bayramıdır'

Ülke çapında kutlanan 1 mayıs emek ve dayanışma bayramı nedeniyle dün saat 11.00'de inegöl'de de etkinlik düzenlendi.

2 May 2009 - 11:17 Adem Demir 2 dk

Ülke çapında kutlanan 1 mayıs emek ve dayanışma bayramı nedeniyle dün saat 11.00'de inegöl'de de etkinlik düzenlendi.

              “1 Mayıs, emekçilerin enternasyonal bayramıdır” Ülke çapında kutlanan 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Bayramı nedeniyle dün saat 11.00’de İnegöl’de de etkinlik düzenlendi. Atatürk Anıtı önünde Eğitim-Sen İnegöl Temsilciliği, İnegöl Halkevi, İnegöl Artvin Kültür Derneği, Sağlık Emekçileri Sendikası İnegöl Temsilciliği Başkan ve yöneticileri bir araya gelerek, basın açıklaması yaptıktan sonra, Bursa’daki mitinge katılmak üzere Bursa’ya hareket ettiler. Eğitim-Sen İnegöl Temsilciliği Başkanı Şentürk Bilgi, İnegöl Halkevi Başkanı Hasan Özbaba, Artvin Kültür ve Dayanışma Derneği Başkanı Naci Aksu, Sağlık Emekçileri Sendikası İnegöl Temsilcisi Adil Süner ile bu kuruluşlara üye 50 kişinin katıldığı etkinlikte basın açıklamasını Eğitim-Sen İnegöl Temsilciliği basın sözcüsü Metin Erdem yaptı. 1 Mayıs’ın resmi tatil kabul edilmesinin çok geç kalınmış bir karar olduğunu ifade eden Metin Erdem, “1 Mayıs dünya emekçilerinin birlik, dayanışma ve mücadele günüdür. Dünyada ilk kez 1856 yılında kutlanan 1 Mayıs 1909'dan bu yana ülkemizde de kutlanmaya başlanmıştır. Bu yıl, 1 Mayıs'ın ülkemizde kutlanışının 100. yılıdır. 1 Mayıs Türkiye'de 100 yıllık tarihi boyunca sürekli saldırılara, katliamlara sahne olmuştur. 1 Mayıs Türkiye emekçileri açısından özel bir tarihsel öneme sahiptir. Demokrasinin defolu olduğu ülkelerde yönetenlerin, üretenlere karşı tutumu baskıların ötesinde, kurumsal olarak devlet politikası haline gelmiştir. Bu nedenle 30 yıldır hükümetler, 12 Eylül darbecilerinin yarattığı hukuka sadık kalarak 1 Mayısları yasaklamışlardır. Emekçiler uğradıkları, baskılara, tehditlere, cinayetlere, kışkırtmalara, katliamlara rağmen 1 Mayıs'larına sahip çıkmışlardır. 1 Mayıs emekçilerin sömürüye karşı çıktıkları, kendi taleplerini ifade ettikleri en politik gösterisidir. Birlik günüdür, mücadele günüdür. 1 Mayıs bir miting değildir; Emekçilerin enternasyonal bayramıdır. Bugün 1 Mayıs'ın tatil ilan edilmesi emekçiler için önemli bir kazanımdır. Kararı çok gecikmiş bir adım olarak değerlendiriyoruz. Kimse bu karardan yola çıkarak atılan adımın emekçilere bahşedilen bir lütuf olduğunu düşünmemelidir. Atılan adım, 30 yıl önce gasp edilmiş bir hakkın onlarca yıldır emekçilerin sürdürdüğü ısrarlı mücadelenin, ödediği bedellerin sonucunda iadesidir. Buradan siyasi iktidara bir kez daha sesleniyoruz, emekçilere karşı yaklaşımlarında samimiyseler attıkları adımı geliştirmeli, 1 Mayıs 1977 Katliamı başta olmak Üzere 1 Mayıslarda işlenen cinayetlerin sorumlularını ortaya çıkarmalı, yargı önüne getirmelidirler. Yaşasın emekçilerin mücadelesi. Yaşasın bir mayıs” şeklinde konuştu. Konuşma sonrası “Yaşasın 1 Mayıs” sloganları atan grup, otobüse binerek, Bursza’ya hareket etti. BABAMIN BAYRAMINA GELDİM Atatürk Anıtı önündeki etkinlik sırasında Kocatepe İlköğretim Okulu 4/G sınıfı öğrencisi Pınar Taban’ın taşıdığı ve İran’da işçi olarak çalıştığı babasına seslendiği, “Babam benim 23 Nisan’ıma geldi. Bende babamın 1 Mayıs’ına geldim” pankartı herkesin dikkatini çekti.