Araç İçi Telefon Tutucuları İçin Karar Verildi!
Araç içi telefon tutucuları, multimedya ekranları ve kamera sistemleriyle ilgili yeni karar açıklandı. İşte serbest bırakılan aksesuarlar ve yeni şartlar.
Araç içi telefon tutucuları, multimedya ekranları ve kamera sistemleriyle ilgili yeni karar açıklandı. İşte serbest bırakılan aksesuarlar ve yeni şartlar.
Araç içi telefon tutucuları ve multimedya sistemleriyle ilgili aylardır süren belirsizlik sona erdi. İçişleri Bakanlığı, Mart ayında kamuoyunda geniş yankı uyandıran düzenlemeye ilişkin yeni uygulama esaslarını açıkladı. Buna göre sürücünün görüş açısını engellememesi şartıyla telefon tutucuları, belirlenen kurallara uygun araç içi kamera sistemleri ve bazı ses sistemi ekipmanlarının kullanımına izin verildi.
TELEFON TUTUCULARI İÇİN NET KARAR
Yeni düzenlemeye göre ön cama monte edilen telefon tutucuları, sürücünün görüş alanını kapatmaması koşuluyla kullanılabilecek. Böylece Mart ayında ortaya çıkan "telefon tutucuları tamamen yasaklandı" yönündeki tartışmalar da sona ermiş oldu.
Yetkililer, temel amacın sürücünün dikkatini dağıtabilecek ve görüşünü engelleyebilecek ekipmanların önüne geçmek olduğunu belirtti.
KAMERA VE MULTİMEDYA SİSTEMLERİNE ŞARTLI İZİN
Araç içi kamera sistemleri de belirlenen ölçü ve kurallara uygun şekilde monte edilmesi halinde kullanılabilecek. Aynı şekilde multimedya ekranları da sürücünün görüşünü kapatmaması ve dikkat dağıtacak şekilde konumlandırılmaması şartıyla serbest olacak.
Bu kriterlere uyan sürücüler hakkında herhangi bir cezai işlem uygulanmayacağı bildirildi.
SES SİSTEMLERİ İÇİN YENİ SINIRLAR
Yeni uygulamada araç ses sistemleriyle ilgili de teknik kriterler belirlendi. Buna göre bagaj bölümünde en fazla 1 adet 300 watt amfi ve 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer kullanılabilecek.
Ancak sesin araç dışına taşarak çevreyi rahatsız etmesi halinde sürücüler hakkında idari para cezası uygulanacak.
MART AYINDA BÜYÜK TEPKİ ÇEKMİŞTİ
Mart 2026'da gündeme gelen ilk düzenleme, özellikle sonradan takılan telefon tutucuları ve araç içi kamera sistemlerinin yasaklandığı yönündeki yorumlar nedeniyle büyük tepki toplamıştı. O dönemde kurallara aykırı ekipman kullanan sürücüler için 21 bin liraya kadar idari para cezası uygulanabileceği açıklanmıştı.
Bu gelişmenin ardından birçok araç sahibi telefon tutucularını, kamera sistemlerini ve bazı ses ekipmanlarını sökmüş, düzenlemenin yeniden gözden geçirilmesini talep etmişti.
Son açıklamayla birlikte Bakanlık, teknik şartlara uygun aksesuarların kullanılabileceğini netleştirerek kamuoyundaki belirsizliği ortadan kaldırdı. Sürücülerin ise cezai yaptırımla karşılaşmamak için ekipmanlarını yeni kurallara uygun şekilde kullanmaları gerekiyor.