''Cerrah'ı hep birlikte yöneteceğiz''
''cerrah'ı hep birlikte yöneteceğiz''
''cerrah'ı hep birlikte yöneteceğiz''
Cerrah Belediye Meclisinin Mayıs ayı olağan toplantısı önceki gün, Belediye Başkanı İsmail Karaman, MHP’li Belediye Meclis üyeleri, Rıfat Kutlu, Ahmet Baran, Ömer Demiralay, Cevdet Akkoyun, Ersoy Yurttaş, Süleyman Celayir, AK Partili Belediye Meclis üyeleri Mahmut Saldız, Hüsnü Yaşar, Fehmi Tura ile Cerrahlı bazı vatandaşların katılımı ile gerçekleştirildi. 29 Mart seçimlerinden sonra, 8 Nisan’da düzenlenen ilk meclis toplantısında, Meclis üyeleri arasında görev dağılımı yapıldığını, toplantıda öğrenci taşıma ücretleri kaldırıldığını, İnegöl’e gidip gelen öğrencilerin Belediye otobüslerinden ücretsiz yararlanacaklarını anlatan Cerrah Belediye Başkanı İsmail Karaman, önceki gün gerçekleştirilen ikinci Belediye Meclisi toplantısında AK Partili üyelere Belediye Meclisi rozetlerini taktı. Cerrah Belediye tarihinde ilk kez basına ve halka açık bir belediye meclis toplantısı gerçekleştirdiklerini belirten Başkan İsmail Karaman, “Halkımızın teveccühünü almış kişiler olarak burada bulunuyoruz. Seçim çalışmaları içerisindeki beyannamemizde belirttiğimiz gibi, bizler halkımızla beraber Cerrah’ı yöneteceğiz. Her Belediye Meclis toplantımızın böyle bir açıklığı olmayabilir ama özellikle önemli kararlar vereceğimiz toplantılarımız, halk tabiri ile bıçak sırtı kararları alacağımız toplantılarımız halka ve basına açık olacaktır” dedi. Cerrah Belediyesinin Mart sonu itibari ile, piyasalara yani üçüncü şahıslara 213 bin 940 TL, resmi kurumlara 296 bin 377 TL, sağlık kuruluşlarına 48 bin 338 TL, İller Bankasında kesintiye tabi 111 bin 196 TL olmak üzere toplam 669 bin 852 TL borcunun bulunduğunu ifade eden Başkan Karaman, sonlanma aşamasında olan su isale hattının proje bedelinin 273 bin 436 TL olduğunu, bunun henüz borç olarak kaydedilmediğini, ancak işin bitimi ile birlikte bu bedeli önümüzdeki yıllara taksitlendirerek ödeyeceklerini söyledi. 2008 yılı toplu taşıma işinin toplam gelirinin 152 bin 335 TL, toplam giderinin ise 380 bin 280 TL olduğunu da bildiren Karaman, “Belediyemizin 2008 yılı toplu taşıma işinden zararı 227 Bin 448 TL’dir. Bunun aylık ortalaması ise 18 bin 950 TL’dir. İller Bankasından, Belde nüfusuna göre almış olduğumuz aylık pay ise 31 bin TL’dir. Aylık aldığımız payın yaklaşık 19 bin lirasını toplu taşımaya ödüyoruz. Bu zararı en aza indirgemek için minibüs kooperatifleri ile yaptığımız anlaşma sonucunda, Belediye otobüslerinin gidiş-dönüş seferlerinden bir kısmını minibüsçülere vereceğiz. Bu şekilde belediyenin toplu taşıma zararını en aza indirgemiş olacağız” şeklinde konuştu