Çiftçilere Kritik Uyarı! 1 Temmuz'da Her Şey Değişiyor
Çiftçiler Dikkat! 1 Temmuz'da Yeni Dönem Başlıyor
Çiftçiler Dikkat! 1 Temmuz'da Yeni Dönem Başlıyor
Tarım ve Orman Bakanlığı, bitkisel üretimde pestisit kullanımını daha kontrollü hale getirmek amacıyla geliştirdiği B-Reçete Sistemi'ni 1 Temmuz 2026 itibarıyla Türkiye genelinde uygulamaya alıyor. Yeni sistemle birlikte zirai ilaçların satışı ve kullanımı dijital ortamda takip edilecek, üreticiler yalnızca kayıtlı tarım arazileri için belirlenen dozlarda ilaç temin edebilecek.
81 ilin tarım ve orman il müdürlerinin katılımıyla düzenlenen çevrim içi toplantıda sistemin ayrıntıları paylaşılırken, Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, uygulamanın çevre, insan sağlığı ve sürdürülebilir tarım açısından önemli bir adım olduğunu belirtti.
B-REÇETE SİSTEMİ NASIL UYGULANACAK?
Yeni sistem kapsamında bitki koruma ürünlerinin reçetelendirilmesi, satışı ve kullanımı tamamen dijital ortamda kayıt altına alınacak.
B-Reçete üzerinden oluşturulan kayıtlar sayesinde üreticiler, yalnızca kendi kayıtlı tarım arazileri ve yetiştirdikleri ürünler için zirai ilaç satın alabilecek. Sistem, bilimsel kriterlere göre belirlenen dozların üzerinde ilaç kullanımına da izin vermeyecek.
TÜM SÜREÇ DİJİTAL OLARAK İZLENECEK
B-Reçete Sistemi ile pestisitlerin reçetelenmesinden satışına ve uygulanmasına kadar tüm aşamalar elektronik ortamda takip edilecek.
Böylece hangi ürünün, hangi tarlada ve ne kadar miktarda kullanıldığı kayıt altına alınacak. Bakanlık, bu sayede hem denetimlerin güçleneceğini hem de gereksiz ilaç kullanımının önüne geçileceğini belirtiyor.
1 TEMMUZ'DA 81 İLDE BAŞLAYACAK
Uygulama daha önce Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli'nde pilot olarak test edildi. Ocak ayından bu yana sürdürülen deneme sürecinde teknik altyapıda çeşitli iyileştirmeler yapıldı.
Bakanlık, 1 Temmuz 2026 itibarıyla B-Reçete Sistemi'nin Türkiye'nin 81 ilinde aynı anda devreye alınacağını açıkladı.
HEDEF DAHA GÜVENLİ TARIMSAL ÜRETİM
Yeni sistemle birlikte kayıt dışı ve kontrolsüz pestisit kullanımının azaltılması, çevrenin korunması ve gıda güvenliğinin artırılması hedefleniyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı, dijital takip sistemi sayesinde tarımsal üretimde şeffaflığın güçleneceğini ve sürdürülebilir üretim anlayışının yaygınlaşacağını ifade etti.