Erdoğan emekli maaşlarına yapılan zam oranlarını açıkladı
İşçi ve BAĞ-KUR emeklilerine yapılacak olan zam oranları Başbakan Erdoğan tarafından AK Parti Grup toplantısında açıklandı. En düşük Bağ-Kur emekli maaşı 80 lira, SSK işçi emeklisinin en düşük aylığı 91 lira zamlandı. 2011 yılının zam oranları yüzde 21.7
İşçi ve BAĞ-KUR emeklilerine yapılacak olan zam oranları Başbakan Erdoğan tarafından AK Parti Grup toplantısında açıklandı. En düşük Bağ-Kur emekli maaşı 80 lira, SSK işçi emeklisinin en düşük aylığı 91 lira zamlandı. 2011 yılının zam oranları yüzde 21.7
Erdoğan 2011 yılında emekli maaşlarına yapılacak zam oranlarını açıkladı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 2011 yılındaki emekli maaşları konusunda, `Ocak ayında en düşük aylıklara en az 60 lira olmak üzere artı yüzde 4 oranında artış yapıyoruz. İlk altı aydaki enflasyona bakılmadan, enflasyon daha düşük oranda çıksa dahi yüzde 4 oranında artış aynen geçerli. Bir başka ifadeyle 2011 yılının tamamında emekli aylıklarını yüzde 21.7-yüzde 4 oranında artırıyoruz` dedi.
Erdoğan, rakamsal olarak, en düşük emekli aylıklarına yıllık 80-91 lira arasında artış sağlanacağını söyledi.
İşte Erdoğan`ın açıklaması;
` En düşük maaş alan Bağ-Kur tarım emeklisinin aylığına 80 lira, yıllık yüzde 21.7 oranında zam yaptık. SSK tarım emeklisinin aylığı 490 liradan 577 liraya ulaşıyor. Yıllık 85 lira, yani yüzde 17 oranında artıyor.
Bağ-Kur esnaf emeklisinin aylığına ise 86 lira, yani yüzde 16.8 oranında artış yapıyoruz.
SSK işçi emeklisinin en düşük aylığına 91 lira, yani yüzde 14 oranında artıyor. Bu zam oranları bütçeye uygundur ve bütçeye ek yük getirilmesi asla söz konusu değildir. Ülkemizin şartları daha iyiye gittikçe bunu emeklilerimizin maaşlarına azami düzeyde yansıtmaya devam edeceğiz.`