Gerekirse AİHM'e Başvuracak
1968 yılında çalışmak için Almanya'ya işçi olarak giden Hasan Baştürk, 1970 yılında Alanyurt'tan aldığı tarlayla ilgili 8 yıldır verdiği hukuk mücadelesini kazandı.
1968 yılında çalışmak için Almanya'ya işçi olarak giden Hasan Baştürk, 1970 yılında Alanyurt'tan aldığı tarlayla ilgili 8 yıldır verdiği hukuk mücadelesini kazandı.
Almanya’da çalışırken malulen emekli olan Hasan Baştürk’ün başına gelenler Türkiye’de yaşanan kanun tanımaz anlayışı bir kez daha gözler önüne serdi. 1970 yılında aldığı 11 bin m2 büyüklüğündeki tarla, 2001 yılında imara açılınca İnegöl Belediyesi, Orhaniye Mahallesi sınırlarında kalan bölgede 18 uygulaması yaptı. Uygulamayla birlikte Baştürk’e 11 bin m2’lik tarla karşılığında hemen yanında ki 7 bin 600 m2’lik arsayı verdi. Konuyla ilgili mahkemeye başvuran Hasan Baştürk’ü hem Bursa İdare Mahkemesi hem de Danıştay haklı buldu ve tarlasının eski haliyle kendisine iade edilmesine karar verdi. Ancak mahkeme sürerken İnegöl Belediyesi’nin sattığı arsada bazı kooperatifler 24 villa yaptı. Bu arada Baştürk’e ikinci bir darbe daha vuruldu. İnegöl Belediyesi’nin daha sonra Alanyurt Belediyesi sınırına dahil edilen bölgede kendisine verdiği arsada da bu kez de Alanyurt Belediyesi 18 uygulaması yaptı. Baştürk, soluğu ikinci kez mahkemede aldı. Sil baştan başlayan mahkeme süreci sonucunda Hasan Baştürk aynı şekilde Bursa İdare Mahkemesi ve Danıştay tarafından haklı bulundu. Yaşanan gelişmelerin ardından hala arsasının bulunduğu hisseli parsel üzerinde ruhsatları iptal edilen inşaatların hızla yükselmesine isyan eden Hasan Baştürk, konuyu başbakanlığa taşıdı. Başbakanlığa bir dilekçe yazan Baştürk, konuyla ilgili gelişmeleri aktardı. İki günce önce Hasan Baştürk’e Başbakanlık’tan konuyla ilgili gerekli incelemelerin başlatıldığını bildiren bir cevap yazısı geldi. Yaşanan tüm bu gelişmelerin ardından psikolojik destek aldığını belirten Hasan Baştürk, son olarak mahkeme kararlarının uygulanması için İnegöl Cumhuriyet Başsavcılığı ile İnegöl Kaymakamlığına başvuruda bulunacağını, kendisine yardımcı olunmaması durumunda Avrupa İnsan Hakları Mahkemesine (AİHM) gideceğini söyledi. Konuya ilişkin gazetemize açıklamalarda bulunan Hasan Baştürk, “1968 yılından bu yana yurt dışında çalışıyorum. 1970 yılında Alanyurt’ta 11 dönümlük bir tarla almıştım. Zaman geçti buraları imara açıldı. Buralar imara açılmadan önce benden bu yeri o zamanlar kadastroda çalışan harita mühendisi E.S eski imar işleri müdürü A.A istediler. Burası imara açılacakmış onun için istiyorlarmış. Ben bu tarlayı satmayınca benim tarlamda 18 uygulaması yapmışlar. 18 uygulaması yapılınca benim yerimi alıp bana afet konutları için ayrılan yeri vermişler. Daha sonra İnegöl Belediyesi bu mıntıkayı Alanyurt Belediyesine devretmiş. İnegöl Belediyesine itiraz ettim. Siz benim tarlama 18 uygulaması yaptınız ama bu kanunlara aykırı, böyle olmaz dedim. Ama beni dinlemediler. Mahkemeye verdim. Mahkeme sonucu Bursa İdare Mahkemesi beni haklı buldu ve kendi yerimin verilmesi konusunda davayı kazandım. Mahkeme onların yapmış olduğu bütün uygulamaları iptal etti. Tarlanın eski haline getirilmesi lazım dediler. Karşı taraf temyize gitti. Temyizde Danıştay Mahkemenin almış olduğu kararları onaylayarak, söz konusu alanın eski haline getirilerek bana teslim edilmesi kararına vardılar.”dedi. Bu olayların akabinde bu kez Alanyurt Belediyesi 18 uygulaması yapmak istediğini belirten Baştürk, “18 uygulamasını bir kez İnegöl Belediyesi yaptı ikinciye siz yapamazsınız, kanuna aykırı dedik ama dinlemediler. Yaşanan gelişmelerin ardından bu kez Alanyurt Belediyesini mahkemeye verdim. Davaların sonucu yine hem Bursa İdare Mahkemesini hem de Danıştay’da ki temyiz davalarını kazandım. Benim yerimi bana vermeleri lazım. Ruhsatları iptal olmuş ama şuan inşaatlar devam ediyor. Nasıl olurda bu inşaatlar devam eder. 8 yıldır mücadele veriyorum. Mağdur durumdayım. Gelin oturup konuşalım diyorum ama bana konuşmak için randevu dahi vermiyorlar. Geçtiğimiz günlerde İnegöl Belediyesi İmar İşleri Müdürü Kemal Malgaralı’ya gittim. Burada hata yaptıklarını, suç işlediklerini, alınan mahkeme kararlarını neden uygulamadıklarını sordum. Bana hiçbir şey söylemedi, konuşmak dahi istemedi. Ben bu kadar kanun tanımamazlık görmedim.”dedi. Alınan mahkeme kararlarının uygulanması gerektiğini kaydeden Hasan Baştürk, “Uygulamadıkları takdirde ben AİHM’e gideceğim. Konuyla ilgili Başbakanlığa şikâyet dilekçesi yazdım. Başbakanlıktan bana 2 gün önce cevap yazısı geldi. Konunun takip edileceği ve soruşturma açılacağını belirtmişler. Konuyu incelemek üzere Bayındırlık ve İskân Bakanlığı ile İçişleri Bakanlıklarının görevlendirildiği ifade edildi. Mahkeme kararlarının uygulanmadığı konusunda önümüzdeki günlerde Cumhuriyet Savcılığına şikâyette bulunacağım. Burada yaşanan adaletsizliği, mahkeme kararlarının uygulanmadığını belirteceğim ve uygulaması için başvuruda bulunacağım. Neye dayanarak mahkeme kararlarını uygulamıyorlar anlamış değilim. Bir an önce bu sorunların çözülmesin istiyorum.”diye konuştu.