Ana Sayfa
Gundem

Hastanede Yatan Hasta Sayısı Düştü

2008 yılı içerisinde 654 bin 283 kişinin poliklinik hizmetlerinden faydalandığı belirtildi

29 Ocak 2009 - 03:28 Adem Demir 1 dk

2008 yılı içerisinde 654 bin 283 kişinin poliklinik hizmetlerinden faydalandığı belirtildi

İnegöl Devlet Hastanesinde her geçen yıl artan hasta sayısı bu yıl bir rekorla 654 bin 283’e ulaştı. Hasta Hakları Birim Sorumlusu Sosyal hizmet Uzmanı Alican Tosun, 2008 yılına ilişki yaptığı açıklamada şu bilgilere yer verdi. “Hasta hakları birimi olarak 2005 yılında hizmet veremeye başladık. Hastanemizde geçtiğimiz yıl 577 bin 174 hasta muayene olurken 18 bin 82 hasta yatış aldı. 2008 yılında ise poliklinik hizmetlerinde yüzde 14’e yakın bir artış oldu ve hasta sayısı 654 bin 283’e ulaştı. Yine 2008 yılı içerisinde yatış alan hasta sayımız da ise bir önceki yıla oranla düşüş yaşandı ve 18 bin 43 hastanın yatışı gerçekleşti. Geçtiğimiz yıl hasta hakları birimi olarak 13 bin 448 hastaya hasta hakları ile ilgili hastane kurallarını anlatan broşür dağıttık. Bu süre içerisinde 38 hasta ve hasta yakınını birimimize şikâyetleri oldu. Bu şikâyetler arasında genel olarak hastane hizmetlerinden faydalanamama veya saygınlık ve rahatlık görememe gibi durumlar söz konusu. Yapılan şikâyetlerin yüzde 30’a yakını yerinde çözülürken, şikâyet edilen hastane personelimizden 5’i haksız bulunarak idarece haklarında gereken işlem yapılmıştır. Yine 2008 yılı içerisinde engelli hastalarımız için hasta hakları biriminde randevu alınması uygulaması başlattık.”diye konuştu.