İbadiden komşu ülkelere mesaj
12 Mayısta yapılan seçimlerde 3
12 Mayısta yapılan seçimlerde 3
12 Mayısta yapılan seçimlerde 3. sırada gelen Başbakan Haydar İbadi, komşu ülkelerin Irakın iç işlerine karışmaması gerektiği yönünde açıklamada bulundu.Irakta seçimleri kazanan partiler arasındaki hükümet kurma görüşmeleri hız kazanırken, 12 Mayısta yapılan seçimlerde 3. sırada gelen Başbakan Haydar İbadi yaptığı basın açıklamasında komşu ülkelere mesaj gönderdi. Komşu ülkelerin müdahaleleri konusunda endişe duyduğunu dile getiren İbadi, Her alanda Iraka yardım eden bütün komşu ülkelere teşekkür ediyoruz. Öte yandan Iraklılar iç sorunlarını çözebilirler dedi.
Komşu ülkelerin Irakta çıkarı olmasının doğal olduğunu söyleyen İbadi, Bizler komşu ülkelerin müdahalesi olmadan ülkemizin çıkarına özen gösteriyoruz ifadesini kullandı.
Irak seçimlerinin galibi Şii lider Mukteda el-Sadr, hükümet kurma sürecinde İran ile ABDnin müdahalelerini kabul etmeyeceğini açıklamıştı.