İnegöl Müzik Derneğinden
İnegöl müzik derneğinden 'yavaşca konseri inegöl müzik derneğinin, şef erdinç çelikkol yönetimindeki türk sanat müziği korosu, ünlü bestekâr devlet sanatçısı prof. dr. alâeddin yavaşça'nın eserlerinde oluşan türk sanat müziği konserini, önceki akşam saat
İnegöl müzik derneğinden 'yavaşca konseri inegöl müzik derneğinin, şef erdinç çelikkol yönetimindeki türk sanat müziği korosu, ünlü bestekâr devlet sanatçısı prof. dr. alâeddin yavaşça'nın eserlerinde oluşan türk sanat müziği konserini, önceki akşam saat
Rahatsızlığı Nedeniyle İnegöl’e Gelemeyen Ünlü Bestekar Devlet Sanatçısı Prof. Dr. Alaeddin Yavaşca Telefonla Programa Katıldı- İnegöl Müzik Derneğinden “Yavaşca” Konseri İnegöl Müzik Derneğinin, Şef Erdinç Çelikkol yönetimindeki Türk Sanat Müziği Korosu, ünlü Bestekâr Devlet Sanatçısı Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça’nın eserlerinde oluşan Türk Sanat Müziği Konserini, önceki akşam saat 20.30’da Belediye Kültür Merkezi salonunda İnegöllü müzik severlere sundu. Kaymakam Durmuş Gençer, Belediye Başkan Yardımcısı Yusuf Şen, Jandarma Komutanı Yüzbaşı İbrahim Yağız, Belediye Meclis Üyesi Nedim Bayram, Kulaca Kooperatifi Başkanı Ahmet Uğur, Mehter Derneği Başkanı Mehmet Semiz, bestekârın eski talebelerinden Zeki Yılmaz ve Mudanya Belediyesi Kültür ve Sanat Derneği Türk Sanat Müziği Başkanı Orhan Güzelahmetler ile çok sayıda müzik severin izlediği Konserin sunucu Ahu Seden Öktem, katılımlarından dolayı tüm müzik severlere teşekkür ettikten sonra, “Bestekârımız Alâeddin Yavaşca hocamız yarım asrı geçen musiki hayatının yanısıra tabiplik gibi zor bir mesleği de icra etmiştir. Bestekârımız bu gün yanımızda olacaktı, ancak aniden rahatsızlanması dolayısıyla aramızda bulunmamaktadır. Kendisine acil şifalar diliyoruz” diyerek sahneye Şef Erdinç Çelikkolu davet etti. Erdinç Çelikkol yönetimindeki İnegöl Müzik derneği Türk Sanat Müziği Korosu birinci bölümde Yavşaca’nın Hicaz, Hüseyni, Rast ve Mahur makamlarındaki 10 eserini seslendirdi. İki bölümden oluşan konserin birinci bölümünün arasında kısa bir konuşma yapan İnegöl Müzik Derneği Başkanı Sadettin Çakır, “Görüldüğü üzere İnegöl Müzik Derneği yine ilçemiz sosyal yaşamında müstesna bir akşamı yaşatıyor. Derneğimizin Türk Sanat Müziği Korosu bu akşam sanatsever İnegöllülere Devlet Sanatçısı Prof. Dr. Alâeddin Yavaşça hocamızın eserlerinde oluşan repertuarını sunuyor. Bu programa başladığımız günlerde hocamızdan programa katılması için söz almıştık. Ancak birkaç gün önce hocamızın aniden rahatsızlanması bizlerin tek üzüntüsü oldu. Önemli olan hocamızın sağlığı, daha başka konserlerde inşallah birlikte olacağız” dedi. İkinci bölümün başında telefonla programa katılan ünlü Bestekar Devlet Sanatçısı Prof. Dr. Alaeddin Yavaşca icra edilen konserin kendisini çok mutlu ettiğini belirtti. “Bütün sanatçılara sevgiler, saygılar gönderiyorum, onları öpüyorum” diyen Yavaşça alkışların kendisini canlandırdığını söyledi. Telefonu kapatmayan Yavaşça Erdinç Çelikkol’un sesinden sözleri Yavaşça’nın hanımı Ayten Yavaşça’ya ait “Ne Gam Ne Keder Var Gönlümde” isimli eserini dinledi. Alâeddin Yavaşça orda olmayı istediğini ancak ne zaman ne olacağının belli olmadığını ifade etti. Eşi Ayten Yavaşça’da Şef Çelikkol’a bu inceliğinden dolayı teşekkür etti. Türk Sanat Müziği Korusu ikinci bölümde yine Yavaşca’nın Hüzzam, Nihavent, K.Hicazkar ve Muhayyer Kürdi makamlarındaki 11 eserini daha seslendirdi. Konser sonunda sahneye davet edilen Yavaşça’nın talebesi Zeki Yılmaz İstanbul’da hocasını sık sık görmesine rağmen sesini buradan duymanın güzel bir duygu olduğunu belirterek, “Hocam burada 24 saat söylese 25. saati dinlemek istersiniz. Hocamızın ilk talebelerindenim. Ben ve arkadaşlarım çok şanslıydık. Bize müziğin yanı sıra insanlığı da öğretti. Onun sayesinde kötü alışkanlıklardan uzak durduk, kahvehane kültürüne bulaşmadık” diyerek duygularını ifade etti. Konser sonunda Kaymakam Durmuş Gençer Çelikkol’a çiçek verdi. Gençer, emeği geçen herkesi tebrik etti ve “Müzik dolu, sanat dolu bir geceydi” diyerek memnuniyetini ifade etti.