Ana Sayfa
Gundem

İnternet kullanıcılarına kötü haber! Çifte zam kapıda

BTK, Türk Telekom’un internet tarifelerinde yılda iki kez otomatik artış yapmasına izin verdi. 1 Ocak ve 1 Temmuz’da uygulanacak zamlar 2026’da yürürlüğe girecek.

27 Ağustos 2025 - 16:31 Yağmur Sertkaya 1 dk

BTK, Türk Telekom’un internet tarifelerinde yılda iki kez otomatik artış yapmasına izin verdi. 1 Ocak ve 1 Temmuz’da uygulanacak zamlar 2026’da yürürlüğe girecek.

BTK’DAN İNTERNET FATURALARINA ÇİFTE ZAM KARARI

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), internet faturalarını doğrudan etkileyecek kritik bir karar aldı.

Buna göre Türk Telekom, her yıl 1 Ocak ve 1 Temmuz’dan itibaren geçerli olacak şekilde toptan internet tarifelerine otomatik artış yapabilecek. İnternet servis sağlayıcıları da bu artışları abonelerine aynı oranda ya da daha düşük şekilde yansıtacak.

KARAR 1 TEMMUZ 2026’DA YÜRÜRLÜĞE GİRECEK

Türk Telekom, konuyla ilgili Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yaptığı açıklamada, düzenlemenin 1 Temmuz 2026’dan itibaren geçerli olacağını duyurdu.

Yeni düzenlemeye göre;

Toptan internet hizmetlerinde yılda iki kez güncelleme yapılabilecek.

Zam oranı, TÜİK’in yayımladığı Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (ÜFE) oranını aşamayacak.

Yapılacak artışlar yürürlük tarihinden en az bir ay önce kamuoyuna duyurulacak.

AMAÇ: ÖNGÖRÜLEBİLİRLİK VE YATIRIM

BTK’nın bu kararı, sektörde öngörülebilirliği artırmak ve yeni yatırımları teşvik etmek amacıyla alındı. Türk Telekom ise düzenleme ile maliyetlerin daha sağlıklı yönetileceğini ve internet altyapısına yatırımların hız kazanacağını belirtti.

TÜKETİCİLERİ NE BEKLİYOR?

2026’dan itibaren internet faturalarında her yıl iki kez otomatik zam uygulanacak. Bu durum, özellikle bireysel kullanıcıların ve işletmelerin internet maliyetlerini doğrudan artıracak.