İşgücü Yetiştirme Kursları Başarıyla Tamamlandı
Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığının geliştirdiği proje çerçevesinde halk eğitim merkezi ve iş-kur tarafından ortaklaşa düzenlenen işgücü yetiştirme kursları'nın ilki sona erdi.
Çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığının geliştirdiği proje çerçevesinde halk eğitim merkezi ve iş-kur tarafından ortaklaşa düzenlenen işgücü yetiştirme kursları'nın ilki sona erdi.
İş-Kur ve Halk Eğitim Merkezi tarafından düzenlenen ve 179 kişinin başvurduğu kurslarda yapılan kura çekimi sonrası 20 kişi Bilgisayarlı Muhasebe Yardımcılığı Kursu’nda eğitimlere başlamıştı. Proje çerçevesinde kursa devam eden bütün kursiyerlere günlük 15 TL’de cep harçlığı verilmişti. Yaklaşık 1 ay süren kurs sonucunda kursu başarıyla bitiren 19 kişi dün düzenlenen sade bir törenle kurs bitirme belgelerini aldılar. Törende bir konuşma yapan Halk Eğitim Merkezi Müdürü İdris Yüzer, “1 ay önce başvuruda bulunan 179 kişi arasında kura sonucu seçilen 20 şanslı kursiyerimiz içerisinde 19 kursiyer 18 Mayıs itibariyle sona eren kursumuzu başarıyla bitirerek belgelerini almaya hak kazandı. Diğer 1 kursiyer ise çeşitli nedenlerle kursu bırakmak zorunda kaldı. Böylelikle kursumuza katılan herkesin kursu başarıyla tamamlandığını görüyoruz. Şimdi de kursun ikinci ayağı olacak ikinci kurs 1 Haziran tarihinde başlayacak. Bu kurs için daha önceden başvuran ve ilk kurada yer alan kursiyer adayları arasında kura çekilecek. Kura sonucunda yeni kursumuz 1 Haziran tarihi itibariyle başlayacak.”diye konuştu. Törende bir konuşma yağan İş-Kur İnegöl Şube Müdürü Mehmet Haliloğlu ise, “Türkiye İş Kurumu ile İnegöl İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki Mesleki Eğitim Kurumlarının yaptığı işbirliği sonucu düzenlenen İşgücü Yetiştirme Kursları ilk meyvelerini İnegöl Halk Eğitim Merkezi’nce eğitimleri gerçekleştirilen Bilgisayarlı Muhasebe kursunu başarıyla bitiren 19 kursiyerle vermektedir. İş Kurumu olarak Açılan ve açılacak olan kursların Milli Eğitime bağlı mesleki eğitim kurumlarında yapılması için azami ölçüde çaba gösterdik. Çünkü işi mesleki eğitim olan Halk Eğitim Merkezi ve diğer Milli Eğitim kurumlarının bu eğitimleri en etkin biçimde vereceği hususunda hiç kimsenin tereddüttü yoktur. Gerek Halk Eğitim Merkezi, gerekse diğer mesleki eğitim kurumlarının programları çok yoğun olmasına rağmen; bu kursları düzenleyerek büyük bir fedakârlık gösterdiler. Gösterdikleri bireysel fedakârlığın yanında kursların temrin giderlerini, yani kurs süresinde harcanan her türlü malzeme giderlerini de kurumlarınca karşılayarak kurumsal özveri de gösterdiler. Bu kurslarda yapılan pratik uygulama sırasında size bir meslek öğretilirken ayrıca iş sırasında nasıl davranacağınız da öğretilerek çalışma hayatına şimdiden alıştırılmış bulunmaktasınız. İş Kurumunca da Kurs sırasında size cep harçlığı verilme nedeni yine sizi iş hayatına alıştırmak içindir. Yani bir noktada emeğinizin karşılığı para kazanma hazzını yaşatarak çalışma hayatını sevdirmek amaçlanmaktadır. Kurs açılışında sizlere bu kursları ciddiye almanız gerektiği, çünkü Kursların sonunda en az seçmeler sırasındaki kadar objektif davranılarak öğrendiklerinizle ilgili yapılacak sınavla iş hayatına ne denli hazır olduğunuzun ölçüleceğini söylemiştik. Bu kurs sonunda kazandığınız ilave nitelikler sayesinde; gerek İş kurumunca gönderileceğiniz, gerekse bizzat kendi başvurunuz sonucu yapacağınız iş görüşmelerinde kendinize daha fazla özgüven duyacaksınız. Hepinizi en kısa sürede iş hayatına atılmış olarak görmek en büyük dileğimizdir.”diye konuştu. Yapılan konuşmaların ardından İşgücü Yetiştirme Kursları’nın ilkini başarıyla tamamlayan kursiyerlere belgeleri takdim edildi.