Ana Sayfa
Gundem

Milyonlarca Esnafı İlgilendiren Son Tarih: 1 Temmuz

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-Fatura zorunluluğunda yeni dönem başlıyor. Kapsama giren işletmelerin 1 Temmuz'a kadar sisteme geçmesi gerekiyor.

2 saat önce Emrah Ufuk Çıttır 1 dk

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-Fatura zorunluluğunda yeni dönem başlıyor. Kapsama giren işletmelerin 1 Temmuz'a kadar sisteme geçmesi gerekiyor.

Vergi sisteminde dijital dönüşüm kapsamında işletmeleri yakından ilgilendiren e-Fatura zorunluluğunda yeni dönem başlıyor. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen şartları taşıyan mükelleflerin 1 Temmuz tarihine kadar e-Fatura sistemine geçmesi gerekiyor.

CİRO KRİTERİ AÇIKLANDI

TÜRMOB Genel Başkanı İrfan Hüseyin Yıldız, 2025 yılı cirosu 3 milyon lira ve üzerinde olan işletmelerin belirtilen tarihe kadar e-Fatura uygulamasına dahil olmak zorunda olduğunu açıkladı.

Belirlenen kriterleri karşılayan işletmelerin, yasal yükümlülüklerini yerine getirebilmek için elektronik fatura sistemine geçiş yapmaları gerekiyor.

BAZI SEKTÖRLERDE CİRO ŞARTI ARANMIYOR

e-Ticaret şirketleri, akaryakıt firmaları, alkol ve sigara üreticileri, gayrimenkul ve araç alım-satımı yapan işletmeler, turizm tesisleri, özel hastaneler ve elektrikli araç şarj hizmeti veren firmalar gibi birçok sektörde ise ciro şartı aranmaksızın e-Fatura kullanımı zorunlu tutuluyor.

Bu kapsamda faaliyet gösteren işletmelerin de belirtilen tarihe kadar sisteme dahil olması gerekiyor.

CEZA TUTARI 17 MİLYON LİRAYA KADAR ÇIKABİLİYOR

Uzmanlar, zorunluluk kapsamına girmesine rağmen kağıt fatura düzenlemeye devam eden işletmeler için ciddi yaptırımlar bulunduğuna dikkat çekiyor.

Vergi Usul Kanunu kapsamında uygulanacak özel usulsüzlük cezalarının üst sınırının 2026 yılı için 17 milyon liraya kadar ulaşabileceği belirtiliyor.

Kapsam dahilindeki işletmeler, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yetkilendirilen özel entegratörler aracılığıyla elektronik ortamda kısa sürede sisteme geçiş yapabiliyor.