Milyonlarca Ev Sahibine Duyuru! Kritik tarih değişti
Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında zorunlu olacak Güvenli Ödeme Sistemi'nin yürürlük tarihini 1 Temmuz'dan 1 Ekim 2026'ya erteledi.
Ticaret Bakanlığı, taşınmaz satışlarında zorunlu olacak Güvenli Ödeme Sistemi'nin yürürlük tarihini 1 Temmuz'dan 1 Ekim 2026'ya erteledi.
Ticaret Bakanlığı, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında uygulanacak Güvenli Ödeme Sistemi ile ilgili yeni bir açıklama yaptı. Bakanlık, sistemin zorunlu olarak uygulanacağı tarihin 1 Temmuz 2026'dan 1 Ekim 2026'ya ertelendiğini duyurdu.
Erteleme kararının, teknik çalışmaların ve sistem entegrasyonlarının eksiksiz şekilde tamamlanabilmesi amacıyla alındığı belirtildi.
GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ ERTELENDİ
Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te yapılan düzenleme kapsamında, taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da EFT ile yapılması durumunda satış bedelinin mülkiyet devriyle eş zamanlı olarak aktarılmasını sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu hale getirilmesi planlanıyordu.
Daha önce 1 Temmuz 2026 olarak belirlenen uygulama tarihi, Ticaret Bakanlığının yönetmelikle verilen üç aya kadar uzatma yetkisini kullanmasıyla 1 Ekim 2026 olarak güncellendi.
TEKNİK ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, sistemin sorunsuz şekilde devreye alınabilmesi için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili kurumların koordinasyon içinde teknik çalışmalarını sürdürdüğü ifade edildi.
DOLANDIRICILIĞIN ÖNLENMESİ HEDEFLENİYOR
Güvenli Ödeme Sistemi ile taşınmaz alım satım işlemlerinde alıcı ve satıcının dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik risklerinden korunması hedefleniyor.
Ayrıca kayıt dışılığın azaltılması ve satış bedelinin güvenli bir ortamda taraflar arasında eş zamanlı olarak aktarılması amaçlanıyor.