Ana Sayfa
Gundem

Muhalefet Hizmetleri Yetersiz Buluyor

İnegöl Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın önceki gün yapmış olduğu ikinci görev döneminin geride kalan bir yıllık değerlendirmesini yaptığı basın toplantısının ardından İnegöl'de SP, MHP ve CHP'li siyasi parti ilçe başkanları belediyenin faaliyetlerini değe

13 Nisan 2010 - 17:10 Adem Demir 5 dk

İnegöl Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın önceki gün yapmış olduğu ikinci görev döneminin geride kalan bir yıllık değerlendirmesini yaptığı basın toplantısının ardından İnegöl'de SP, MHP ve CHP'li siyasi parti ilçe başkanları belediyenin faaliyetlerini değe

Siyasi parti ilçe başkanlarından CHP ilçe başkanı Erol Kazanç hava kirliliği konusunda, MHP ilçe başkanı İlkay Meriç yavaş ilerleyen altyapı hizmetleri ve üniversite konusunda, SP ilçe başkanı Bahri Urgun ise cazibe merkezi ve yeni hastane konusunda eleştirilerde bulundular. BEN YAPTIM OLDU MANTIĞI YANLIŞ Saadet Partisi İlçe Başkanı Bahri Urgun açıklamasında, “Belediye tabii ki bir şeyler yapacak. Bizim, onların yaptığı her şey yanlış, eksik, gereksiz dememiz ne kadar yanlışsa, Belediye Başkanının da bizim yaptığımız her şey doğru, isabetli, gerekli vs.. demesi de en az o kadar yanlıştır. Dolayısıyla Belediyenin yanlış yapması ya da en az yanlışla işini sürdürmesi, muhalefete kulak vermekle mümkündür. Fakat maalesef benim değerlendirmem bu noktada oldukça olumsuzdur. Belediye Başkanı her konuda halk bizi seçti, yetki bizde, biz böyle düşünüyoruz, böyle karar verdik, böyle de yapacağız diye hareket ediyor. Muhalefete kulak vermiyor. Dinler gibi yapıyor ama her konuda kendi tercihini dayatıyor. Devlet hastanesi yeri konusunda bunu yaşıyoruz. Cazibe Merkezi konusunda da bunu yaşadık. Bir kenara çekilip hata yaparsa yapsın diyemeyiz. Sonuçta bu hataların bedelini halkımız ödüyor. Örnekleri çoğaltabiliriz, ama küçük somut bir örnek verecek olursak, İnegöl’ün giriş ve çıkışlarındaki figürler. Ben yaptım oldu mantığıyla yapıldı şimdi sökülüyor.”dedi. BELEDİYE AÇIKLADIĞI PROJELERİ YERİNE GETİRME KONUSUNDA YETERSİZ KALMIŞTIR MHP İnegöl İlçe Başkanı İlkay Meriç ise açıklamasında, “29 Mart 2009 seçimlerinde İnegöl’ü yönetme vekâletini İnegöl halkından alan AKP belediyesi, İnegöl ile ilgili projelerini yerine getirme konusunda yetersiz kalmıştır. Yapılan kısır girişimler göz boyamaktan öteye gitmemektedir. Seçim beyannamelerinde ifade ettikleri projelerin bir kısmına başlamış bile olsalar istenilen kalite ve hızda bu süreci işletme becerisini gösterememektedirler. İnegöl’ün en önemli bölgelerinden biri olan eski Perşembe pazarı olarak ifade edilen arazinin büyük İnegöl’e yakışmayacak bir şekilde projelendirilmiş olması, hastane yerinin seçiminde büyük bir yanlışın içinde olmaları, “İnegöl’e fakülte kazandırılacak” gibi İnegöl’ün büyüklüğüne yakışmayacak yetersiz bir vaat olan fakülte konusunda ki bizce -hedef bir üniversite, yada fakülteler olmalıydı- hala bir sonuç elde edilememesi, işletme fakültesi, orman fakültesi gibi kamuoyuna üstü kapalı bilgiler vererek süre kazanma çabaları, su probleminin hala çözülememiş olması, İnegöl’ün büyük bir sanayi ve ticaret şehri olması, tarım ve doğal güzelliklerimizin önemli bir noktada olmasına rağmen projelerin hantal bir şekilde işlemesi ve yetersiz, yersiz projeler peşinde koşulması İnegöl ün hak etmediği bir yaklaşımdır.”dedi. YAPILAN ALT YAPI ÇALIŞMALARI HİZMET YERİNE EZİYETE DÖNÜŞMEKTEDİR. Meriç, “İnegöl’ü marka şehir haline getirmek ten söz eden mevcut yönetim, İnegöl’ün altyapı ve yollarıyla ilgili maalesef gerekli özeni gösterememektedir. Yapılan alt yapı çalışmaları hizmet yerine eziyete dönüşmektedir. Kısa sürede bitirilebilecek altyapı maalesef haddinden fazla yavaş ilerlemektedir. İnegöl ün mahalleleri olan Mesudiye ve Akhisar’ın sorunlarına yeterli çözümler bulunulamamakta, yapılan az sayıda çalışmada problemlere çözüm olmamaktadır. İnegöl çok daha fazla hizmeti hak etmektedir. Vaat edilen projeler yavaş yavaş yerine getiriliyor şeklinde yetersiz iddiaları bile olsa büyüyen İnegöl’e daha ciddi yatırımların yerinde ve hızla yapılması gerekmektedir. Projeler üretilebilir, kısmen de başlanılabilir, ama projeleri yetersiz bir şekilde uygulayıp, önemli bölgelerin heba edilmesi, ileriye dönük İnegöl ün uzun yıllar faydalanabileceği yatırımların yapılmaması, uygulanmaması, İnegöl ün maalesef yerinde saymasına sebep olacaktır. İnegöl de son altı yıldır ne değişti, İnegöl ün ileriki altı yılları için ne gibi yatırımlar yapıldı diye düşündüğümüzde maalesef İnegöl’ümüz ün büyüme hızına yetişilmediği görülmektedir. İnegöl için büyük düşünmek gerekmektedir. Çünkü İnegöl’ümüz büyük bir şehirdir.”diye konuştu. SADECE SİZİN ALACAĞINIZ KARARLARLA İNEGÖL’Ü YÖNETMEYİ BIRAKIN CHP İnegöl İlçe Başkanı Erol Kazanç ise konuşmasında hava kirliliği konusuna değindi. Kazanç, “İnegöl Belediyesinin 2010 yılının değerlendirmesini yaparken hesap verebilir bir belediye olması düşüncesi bizce güzel gelişmedir. Geçen yıl 32 adet acil eylem planı dâhilinde yaptıklarını ve yapacaklarını anlatıyor, yerel yönetimlerin görevi bulundukları bölgenin insanlarına en iyi hizmeti sunmak ve o insanları yerel demokrasinin, halkla bütünleşmenin ve toplumsal dayanışmanın yerleştirilmesinde öncelikli görevi saymalıdır. Ancak İnegöl Belediyesinin eylemleri içinde bu koşulları yerine getirecek girişimlerin yerine bunların tam aksine eldeki mevcut açık alanları cazibe merkezi ve hastane inşaatları ile kapatarak insanların buluşacakları ve birbirleriyle kaynaşacakları alanları yok ederek kenti ileriki senelerde insanların daha çok trafiği ve hava kirliliği ile baş başa kalacakları bir zemin oluşturmak istemektedir. Esnaf ve tüketici dostu olan bir belediyecilik anlayışından uzak uygulamalar yapılmıştır. Bunun en belirgin örneği cazibe merkezi adı altında ticaret merkezi projesi ile İnegöl esnafının ne halin varsa gör mantığı güdülmüş, İnegöl esnafını kendi kaderi ile baş başa bırakılmıştır. Hava kirliliği ile ilgili ne bir çözüm ne de bir öneri yoktur. Sağlık birimlerinden aldığımız bilgilere göre her geçen gün çoğalan kanser hastalığı bile belediyemizi bu konuda duyarlı hale getirememiştir. Hava kirliliği ile ilgili projeleri içinde tek bir satır bile yoktur. Gelecek günlerin önemli bir sorunu da İnegöl içi trafiğidir. Bu sorun İnegöl insanını daha agresif hale getirmekte, bu yüzden İnegöl merkezinde verdiğiniz izinle açılan alışveriş merkezleri yüzünden çıkacak olaylardan belediye sorumlu olacaktır. Yapacağınız işler yaptığınız işlerin aynası olmasın. Hiç olmasa kararını aldığınız projeleri İnegöl halkı için tekrar düşünün. Sadece sizin alacağınız kararlarla İnegöl’ü yönetmeyi bırakın. Aldığınız kararlara herkesi katmayı deneyin ve İnegöl’de ortak aklı hayata geçirin. Kent Konseyinde kendi düşünce yapınızdaki insanlardan değil, farklı bakış açıları ile zenginleştirerek ortak aklın ortaya çıkarıldığı bir konuma getirin ki ortaya çıkan güzellikleri hayat geçirerek İnegöl’e yakışır bir belediyeciliği düşünün.”dedi.