Polisin tutumu bizi üzdü
16 mayıs 2009 cumartesi günü kuğulu park ile atatürk anıtı arkasındaki alanda dinlenirken çantasını çaldıran selma neğişkaya'nın eşi, inegöl mobilyacılar sanayi bölgesinde ağaç oymacılığı işi yapan ahmet neğişkaya, olayla ilgili polisin tutumunun kendiler
16 mayıs 2009 cumartesi günü kuğulu park ile atatürk anıtı arkasındaki alanda dinlenirken çantasını çaldıran selma neğişkaya'nın eşi, inegöl mobilyacılar sanayi bölgesinde ağaç oymacılığı işi yapan ahmet neğişkaya, olayla ilgili polisin tutumunun kendiler
16 Mayıs 2009 Cumartesi günü Kuğulu park ile Atatürk Anıtı arkasındaki alanda dinlenirken çantasını çaldıran Selma Neğişkaya’nın eşi, İnegöl mobilyacılar sanayi bölgesinde ağaç oymacılığı işi yapan Ahmet Neğişkaya, olayla ilgili polisin tutumunun kendilerini çok üzdüğünü söyledi. Polisin kendilerine, “Olay açık alanda meydana geldiği için karakola gelmeniz gerekiyor” demesi karşısında da şok yaşadıklarını, çok şaşırdıklarını vurgulayan Ahmet Neğişkaya, “Peki, bizim açık alanlarda güvenliğimizi kim sağlayacak? Herkes kendi güvenliğinden mi sorumlu olacak?” diye sordu. Kemalpaşa mahallesi Yeşilçayır caddesi numara 46/3 adresinde ikamet ettiklerini, eşi Selma Neğişkaya’nın 16 Mayıs 2009 Cumartesi günü saat 17.00 sıralarında Kuğulu park ile Atatürk Anıtı arkasındaki alanda, bankta oturup dinlenirken, yanında taşıdığı ve içerisinde nüfus hüviyetinin, 80 TL parasının, 1 adet güneş gözlüğünün, 1 adet numaralı gözlüğünün ve bankamatik kartının bulunduğu çantasını çaldırdığını anlatan Ahmet Neğişkaya, “Eşim hemen cep telefonu ile polisi aramış, polisten “Olay açık alanda olduğu için karakola gelmeniz gerekiyor” cevabını alınca beni aradı. Bende hemen olay yerine gittim. Çevredeki her yere baktık ama çantayı bulamadık. Ve Merkez Polis Karakoluna giderek durumu bildirdik. Eşim, yanında oturan kızlardan şüphelendiğini bildirdi. Tutanak tuttular, ‘dolaştığınız alanlarda, oturduğunuz yerlerde, alışveriş ettiğiniz sırada çevrenize dikkat etmeli, eşyalarınızı böyle olaylara karşı koruma altına almalısınız, sürekli gözünüzün önünde bulundurmalısınız’ nasihatleri yaptılar. Peki, ne yapacağız şimdi diye sordum. ‘Şimdilik yapacak bir şey yok, eğer bulunursa biz size haber veririz’ dediler. Polisin bu tutumu karşısında, acaba biz sıradan vatandaş olduğumuz için mi böyle davrandılar. Aynı durumda zengin veya ünlü bir kişi, siyasetçi yada Başkan filan olsa aynı şekilde mi davranırlardı sorusu aklıma geldi. Başımıza gelen olay karşısında polisin bize karşı sergilediği tutum, bizi önemsememeleri gerçekten üzücüdür. Özellikle de ‘Olay açık alanda olmuş’ sözü bizi şok etti, şaşırdık ve çok üzüldük. Demek ki, açık alanlarda herkes kendi başının çaresine bakacak” dedi.