Taşınmayanın Kapısına Mühür
Orhaniye Mahallesi sakinlerinin Sanayi tipi işletmelerin bölgeden taşınmaları istemiyle verdiği dilekçeler nihayet sonuç verdi. İnegöl Belediyesi daha önce 3 kez taşınma işlemini ertelediği Sanayi Tipi İşletmeleri bu kez affetmedi
Orhaniye Mahallesi sakinlerinin Sanayi tipi işletmelerin bölgeden taşınmaları istemiyle verdiği dilekçeler nihayet sonuç verdi. İnegöl Belediyesi daha önce 3 kez taşınma işlemini ertelediği Sanayi Tipi İşletmeleri bu kez affetmedi
Yapılan çalışmalar ve gelişen süreç ile ilgili bir basın açıklaması yapan İnegöl Belediye Başkan Yardımcısı Yusuf Şen, 2007 Aralık ayında Orhaniye Mahallesi sakinleri tarafından, mahalle sakinlerinin yaşam alanlarını sınırlayan sanayi türü işletmelerin meskun mahalden kaldırılması talebiyle, 76 adet imzalı dilekçe Belediye Başkanlığına verildiği ve sürecin bundan sonra işlemeye başladığını kaydetti.
Konunun 06 Şubat 2008 tarihinde Belediye Meclisince görüşüldüğünü ve 06 Şubat 2008 tarih ve 24 sayılı meclis kararı ile işyerlerinin tahliyesi için 31 Ağustos 2008 tarihine kadar oy birliği ile süre verildiğini hatırlatan Şen, İlk tespitlerde karara muhatap olan 61 işletme olduğunu söyledi. Yapılan ilk uyarıların ardından bu sayının 53’ e indiğini belirten Şen, “Meclisimizin uzattığı süre sonucunda bu sayı 25 olmuştur.
31 Ağustos 2008 tarihinde yapılan kontrollerde ise birçok işletmenin sanayi bölgesine geçtiği görülmüştür. Kalan işletmeler ise, ekonomik şartlar ve yaklaşan kış nedeni ile işyerlerinin tahliyesi için ek süre talep etmişlerdir. Talepleri üzerine ve işyerlerinin mağduriyetleri göz önüne alınarak, 10 Ekim 2008 tarihinde Belediye Meclisimiz tarafından konu tekrar değerlendirilmiş ve 10 Ekim 2008 tarih ve 133 sayılı Meclis Kararı ile işyerlerinin tahliye süresi 31 Mayıs 2009 tarihine ertelenmişti.
Verilen bu sürede dolmuş bulunuyor. Mahalle sakinlerinin yaşam alanlarını sınırlayan sanayi türü işletme sahiplerinin mağdur olmamaları için, 01 Haziran 2009 tarihine kadar işyerlerini tahliye etmeleri gerekiyordu. Biz kendilerine son uyarıları yapmıştık. Aksi takdirde 01 Haziran 2009 tarihinden itibaren bahse konu iş yerleri, tarafımızca mühürlenerek faaliyetlerini son verilecektir, diye tebliğde bulunmuştuk. Bu konuda Zabıta Müdürlüğümüz ilgili işletmelere gerekli tebliğ ve takip işlerini tamamlamıştır. Meclisimizin aldığı karara uymayan 5 işletme tarafımızca mühürlenmiştir. Değerli Halkımıza ve işletme sahiplerine anlayış ve duyarlılıklarından dolayı teşekkür ediyoruz.”dedi.