Ana Sayfa
Gundem

Yakıt alırken bu hatayı sakın yapmayın!

Araç sahiplerinin yaptığı yaygın hata: Pompa tık sesi sonrası fazla yakıt almak motora zarar veriyor ve yakıtı boşa harcatıyor. Uzmanlar “Tıkta bırakın” diyor.

12 Eylül 2025 - 18:38 İsmail Durmuş 1 dk

Araç sahiplerinin yaptığı yaygın hata: Pompa tık sesi sonrası fazla yakıt almak motora zarar veriyor ve yakıtı boşa harcatıyor. Uzmanlar “Tıkta bırakın” diyor.

POMPA TIK SESİ SONRASI YAKIT ALMAK NEDEN ZARARLI?

Akaryakıt fiyatlarının hızla yükseldiği bugünlerde sürücüler depolarını doldururken tasarruflu davranmaya çalışıyor. Ancak uzmanlara göre, pompa tık sesi sonrası yakıt eklemek, sanıldığının aksine hem araca zarar veriyor hem de maddi kayıp oluşturuyor.

POMPA TIK SESİ UYARIDIR

Yakıt dolumu sırasında pompa otomatik olarak “tık” sesi çıkarır ve akışı durdurur. Bu uyarı, deponun yeterince dolduğunu gösterir. Ancak birçok sürücü, “biraz daha fazla yakıt alırım” düşüncesiyle pompayı yeniden sıkarak depoya fazladan yakıt eklemeye çalışıyor.

HEM ARACA HEM CEBE ZARAR

Uzmanlara göre, pompa tık sesinden sonra yapılan bu işlem:

Yakıtın buharlaşma emisyon kontrol sistemine dolmasına yol açıyor.

Fazladan alınan yakıtın boşa gitmesine sebep oluyor.

Aracın motor sisteminde arızalara neden olabiliyor.

Uzun vadede yüksek tamir masrafları çıkarabiliyor.

SÜRÜCÜLERE ÖNERİ

En doğru yöntem, pompa ilk kez durduğunda dolumu bitirmek. Bu sayede:

Araç sistemleri korunuyor,

Yakıt taşma riski ortadan kalkıyor,

Gereksiz masraflar engelleniyor,

Çevreye zarar verilmesinin önüne geçiliyor.