Ziraat Odası'ndan Süt Günü Mesajı
21 mayıs dünya süt günü dolayısıyla basın açıklaması yapan inegöl ziraat odası başkan vekili sezai çelik, türkiye'de süt tüketiminin ab üyesi ülkelerin çok gerisinde olduğunu ve süt ile sütün kaynağı olan hayvancılığa gereken önemin verilmesinin gerektiği
21 mayıs dünya süt günü dolayısıyla basın açıklaması yapan inegöl ziraat odası başkan vekili sezai çelik, türkiye'de süt tüketiminin ab üyesi ülkelerin çok gerisinde olduğunu ve süt ile sütün kaynağı olan hayvancılığa gereken önemin verilmesinin gerektiği
Uluslararası Sütçülük Federasyonu‘nun 1956 yılında aldığı karar gereğince, 21 Mayıs günü Federasyon‘a üye tüm ülkelerde ‘Dünya Süt Günü‘olarak kutlanıyor. ‘Dünya Süt Günü’ dolayısıyla bir basın açıklaması yapan İnegöl Ziraat Odası Başkan Vekili Sezai Çelik, insanların yeterli ve dengeli beslenmesinde hayvansal kaynaklı gıda maddelerinin öneminin herkes tarafından kabul edildiğini ve hayvansal kaynaklı bir gıda maddesi olan sütün içindeki besin öğeleri dolayısıyla insanların beslenmesinde önemli rol oynadığını söyledi. Dünyada yıllık süt üretim miktarı 540 milyon ton iken Türkiye‘de 11 milyon ton civarında olduğunu söyleyen Çelik “Süt, AB ülkelerinden kooperatifler ve diğer organizasyonlar aracılığıyla toplanmakta, soğuk zincir içerisinde ve hijyenik şartlarda sanayi kuruluşlarına verilerek işlenmektedir. Ülkemizde üretilen sütün % 70‘si tüketiciye çiğ süt (sokak sütü) olarak ulaşmaktadır. Ne yazık ki ülkemizde süt, gerektiği kadar tüketilmemektedir. Türkiye, sahip olduğu üretim ve nüfus potansiyeline rağmen kişi başına yıllık içme sütü tüketimi açısından AB ülkelere göre çok gerilerdedir. Kişi başına yıllık içme sütü tüketiminin en fazla olduğu ülkeler sıralamasında Finlandiya 149 litre ile birinci, İspanya 111 litre ile ikinci, İngiltere de 108 litre ile üçüncü sırada yer alırken, Türkiye‘de ise yıllık içme sütü tüketimi henüz 5–6 litre’dir.”dedi. Sezer ayrıca her geçen gün daha da artan ülke nüfusunun sağlıklı beslenmesi için süte ve sütün kaynağı olan hayvancılığa gereken önemin verilmesinin zorunlu ve millî bir görev olduğunu söyledi.