Resmi Gazete'nin 20 Şubat 2025 tarihli sayısında yayımlanan tebliğ, 1 Nisan itibarıyla yürürlüğe girecek. Buna göre, binalarda uygulanacak yalıtım kalınlıkları yeniden belirlendi ve yapıların bulunduğu iklim koşullarına özel hale getirildi.
Enerji Faturalarında Yüzde 25 Tasarruf Sağlanacak
Yeni düzenleme ile binalarda konfor şartları değişmeden enerji faturalarında yüzde 25 oranında düşüş sağlanacak. Her yıl inşa edilecek binalarda 2,5 teravatsaat enerji tasarrufu elde edilerek, Atatürk Barajı'nın 3 ayda ürettiği enerji kadar kazanç sağlanacak. Ayrıca, yılda 600 milyon ton eşdeğerinde karbondioksit salınımının önüne geçilecek.





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın