Kamp Eğitim Merkezinin Temeli Atıldı

25 Mar 2017 / Cmt 21:02
/ 941 Kez Okundu
| |

Doğa Sporları ve Turizm Merkezi (DOSTUM) Kamp Eğitim Merkezi’nin temeli düzenlenen tören ile atıldı.

Bugün saat 17.30’da Yeniceköy Mahallesi’nde bulunan DOSTUM merkezinde gerçekleştirilen temel atma törenine; AK Parti Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç, Belediye Başkanı Alinur Aktaş ve Belediye Başkan Yardımcıları, AK Parti İlçe Başkanı Adem Demirel ve yönetim kurulu üyeleri, STK temsilcileri, oda ve dernek başkanları ile vatandaşlar katılım gösterdiler.

DOĞA TURİZMİNİ ÇOK ÖNEMSİYORUZ

Tören esnasında bir konuşma yapan Belediye Başkanı Alinur Aktaş, “Doğa tutkunlarının ve alternatif sporların çekim merkezi olan DOSTUM'un gücüne güç katacağına inandığımız Kamp Eğitici Merkezi’nin temel atma törenine hepiniz hoş geldiniz, sefalar getirdiniz. Göreve geldiğimiz ilk günden bugüne kadar şehir tasavvurunun aynı zamanda medeniyet tasavvuru olduğu bilinciyle hareket ederek birkaç bölgesine, mahallesine ilgi gösterilen değil, bütün bölgelerine aynı hassasiyetle sahip çıkılan bir İnegöl, tek merkezden yönetilen bir İnegöl değil; içinde yaşayan her kesimin gönüllü katkılarıyla tesis edeceği bir kentin vizyonunu oluşturan bir İnegöl için 13 yıllık bir perspektifle gece gündüz demeden tüm dinamiklerimizle gönülden bağlı olduğumuz bu kadim şehir için uğraş veriyoruz. İnegöl’e olan sevgimizle bu şehre bugüne kadar hizmet ettik ve bundan sonra da o aynı şevkle, aşkla ve muhabbetle hizmet etmeye devam edeceğiz. Bu anlayışla çıktığımız yolda şehrimizin doğal güzelliklerini ortaya çıkarmak ve kentimizin değerlerine yeni markalar eklemek adına özgün projeler üretiyoruz. Bu kapsamda dünya turizmi içinde son yıllarda en hızlı büyüyen sektör olarak öne çıkan doğa turizmi ya da diğer bir deyişle eko turizmi çok önemsiyoruz. Bildiğiniz üzere geçen Ekim ayında Bursa Valimiz Sayın İzzettin Küçük Beyefendi'nin katılımlarıyla Doğa Sporları ve Turizm Merkezi (DOSTUM)'un açılışını gerçekleştirdiğimiz bu güzel mekânda şimdi de DOSTUM'a yeni bir heyecan katacağına inandığımız Kamp Eğitim Merkezinin temel atma tören için bir araya geldik.”

2 MİLYON TL BÜTÇELİK PROJE

“Doğa sporlarının çekim merkezi olan DOSTUM nasıl oluştu? Kısaca sizlere bundan bahsetmek istiyorum. Bizler, İnegöl’ü doğasıyla, temiz havasıyla, doğal güzellikleriyle tanıtma ve bu potansiyeli ortaya çıkarma zamanının geldiğini düşünerek doğa sporlarının bir çekim merkezi olacak Yeniceköy Mahallemizde BEBKA desteği ile ‘Doğa Sporları ve Turizm Merkezi’ DOSTUM projesini hayata geçirmek için bu merkezin kurulma fikri projelendirilerek hibe desteği için 2015 yılı içerisinde BEBKA'ya başvurduk. DOSTUM yani Doğa Sporları ve Turizm Merkezi projemiz BEBKA'ya sunulan toplam 121 başvuru arasından seçilerek destek almaya hak kazandı. Hazırlanan bu projemizin yaklaşık maliyeti 900 bin TL olmasına rağmen süreç içerisinde yapılan ilave projelerle yaklaşık 2 milyon TL'lik bir bütçe ile bu nezih mekân oluşturuldu. Şunu da söylemek isterim ki bu rakamın 400 bin TL kadarını BEBKA'nın sağladığı hibeyle karşıladık. Bu vesile ile Bursa Valiliğimize destekleri için bir kez daha şükranlarımı sunuyorum.  Bir kartopu misali büyüyen ve artık kabuğuna sığmayan DOSTUM emin adımlar ile yoluna devam ediyor. DOSTUM'da doğa yürüyüşleri, okçuluk, motocross, bisiklet, ATV safari, Off-Road, foto safari, yamaç paraşütü, hafif sivil uçaklar, balık tutma, deniz bisikleti, kampçılık ve oryantiring gibi pek çok doğa sporu siz değerli misafirlerimizi bekliyor. Şuan bulunduğumuz yer de bu işin merkezi. Ama DOSTUM'la alakalı farklı farklı alanlar var, farklı farklı eğitimler veriliyor, aktiviteler yapılıyor ve ulusal müsabakalar yapılıyor. Şunu da ifade etmek isterim ki Türkiye'ye örnek olabilmek, ses getirebilmek noktasında DOSTUM'da turizm üst başlığı ile bünyesinde barındırdığı branşlarıyla birlikte İnegöl’ü nasıl ön plana çıkarabiliriz, nasıl pazarlayabiliriz ve ekonomik açıdan nasıl bir katma değere bu olayı dönüştürebiliriz noktasında çalışmalar yürütüyoruz. Bir yandan etkinlik planlamaları yaparken diğer yandan da İnegöl Turizmini ulusal ve uluslararası arenada tanıtmak için çeşitli Turizm Fuarlarında boy göstermeye gayret ediyoruz.”

İNEGÖL’Ü HAK ETTİĞİ YERE GETİRMEK İSTİYORUZ

“İnegöl'ümüzü önemli bir yere getireceğine inandığımız bu sektörde daha planlı ve programlı neler yapabiliriz noktasında bildiğiniz üzere geçen Mayıs ayında sektör temsilcileri ve akademisyenlerin katkılarıyla gerçekleştirdiğimiz Turizm Çalıştayında belirlenen hedefler doğrultusunda İnegöl'ümüzü hak ettiği yere getirmek istiyoruz. İşte bu doğrultuda çizeceğimiz yol haritası ile termal turizmde; Oylat, tarih turizminde; Ortaköy Kervansaray ve İshakpaşa Sarayı, doğa turizminde; Oylat Mağarası, Kıran Yaylası, Başalan Yaylası, yamaç paraşütü için Türkiye'de tek üç yöne kalkış imkânı sunan Aktaş Tepe, kültür turizminde; Kent Müzesi, sanayi turizmi dediğinizde Mobilya Müzesi şehrimizin ilk akla gelen bu zenginliklerine İnegöl Belediyesi olarak şehrimizdeki kırsal turizmi de geliştirerek markalarımıza bir yenisini daha eklemek istiyoruz. Özellikle bu noktada sizlere DOSTUM merkezli belli başlı unsurlarımızı da buradan zikretmek istiyorum. Kıran Mahallemizin üzerinde 2 bin 300 metre yüksekliğinde ve 3 tarafa kalkış yapılabilen Aktaş tepemiz, yamaç paraşütüne Türkiye'nin en uygun yerlerinden. Fethiye bu konuda Türkiye'de bilinen bir yer fakat Fethiye'deki tepe tek taraflı uçuşa imkân tanıyor. Biz inanıyoruz ki yamaç paraşütü branşında şehrimiz çok ciddi bir açılım yaparak bu alanda bir çekim merkezi olacak. Fevziye kanyonu da bizlerin önem verdiği bir yer. 6 kilometrelik uzunluğundaki görülmeye değer eşsiz manzaralara sahip parkuru ile Fevziye Kanyonu doğa sporlarına tutku ile bağlı olanları bekliyor. Oylat’ta da bildiğiniz üzere kaya tırmanışı ile alakalı bir çalışma yaptık. İnegöl dışından birçok sporcu buraya gelerek bu adrenalin dolu maceraya katılım gösteriyor. Beraberinde Oylat Mağarası var. Oylat Mağarası da bizim nirengi noktamız olacak. Ayrıca eşsiz doğasıyla ve oksijen deposuyla Boğazova yaylamız var. Bizlerin gerçekten değerini bilmediğiniz ve keşfedilmeyi bekleyen bir mücevher gibi bizlere uzaktan bakıyor. Burayla alakalı yakın zamanda çalışmalarımıza başlıyoruz inşallah. Dolayısıyla bunların hepsinin arasında biz bir bağ kurmaya çalışıyoruz. DOSTUM'un bu işin öncüsü, ateşleyicisi olduğunu düşünüyoruz. İşte burada şunu ifade etmek istiyorum ki tüm bu bağların bir noktadan idare edilmesi ve güzel çalışmalara imza atmak ve şehrimize bu alanda değer katmak adına bizim atıl şirketimiz olan İBEFTAŞ’ı, İNTURAŞ (İnegöl Turizm AŞ) olarak değiştiriyoruz. Biz turizm ile alakalı, İnegöl’ün bu yönünün öne çıkartılmasıyla alakalı aktiviteleri İNTURAŞ eliyle yapacağız. Konuşmamda da belirttiğim gibi İnegöl’ümüzün saklı kalmış doğal güzelliklerinin tanınması, bilinmesi ve dönem dönem farklı aktivitelerle ziyaret edilmesi, dolayısıyla İnegöl’ün ismini ön plana çıkartılmasına en önemli katkıyı sağlayacağına yürekten inanıyorum.”

PROJENİN DETAYLARI

“Bugün temel atma törenini gerçekleştirdiğimiz merkezimiz hakkında da sizlere kısaca bilgi vermek istiyorum. Projemizde 3 adet 2 katlı (Zemin kat 90 metrekare ve 1. kat 45 metrekare olan) ahşap konaklama birimi (Bungalov), 2 adet 30 metrekare ahşap pegole, 54 metrekare etkinlik alanı, ahşap merdiven (77 metrekare), ahşap oturma alanı (45 metrekare) ve emprenye edilmiş 1. sınıf çam keresteden (4 adet) ahşap bekçi kulübesi de yer almaktadır. Çevre aydınlatması projede belirlenen yerlere ve projeye uygun halde yapılacaktır. Proje alanı sınırlarına proje detaylarında belirtilen şekilde panel çit ile çevrilecektir. Bunun yanında 4 adet 300x200 santim ebatlarında ferforje bahçe giriş kapısı ile 800 metrekare alanda 8 santim kalınlığında her renk ve desende washbeton parke döşenmesi de yapılacak. DOSTUM Kamp Eğitim Merkezinin belediyemize yaklaşık olarak maliyeti 665 bin TL'dir. Bugün temel atma törenini yaptığımız Dostum Kamp Eğitim Merkezinde bugünün yarını; yarının umudu olan çocuklarımıza kampçılık eğitimleri vermeyi düşünüyoruz. Tüm öğrencilerimize böylesi nezih bir ortamda doğanın tüm güzelliklerini sunmak için sabırsızlanıyoruz. Halkın gücüne inanarak; onlardan aldığımız güçle gece gündüz demeden hizmetlerimize devam ediyoruz. Daha yapacak çok işimiz var... Biz biliyoruz ki halkımız bizim yanımızda oldukça üstesinden gelemeyeceğimiz ve yerine getireceğimiz bir iş olamaz. Attığımız her adımda şunu çok iyi biliyoruz ki bizler halkımızın hizmetkârıyız. Her şey İnegöl’ümüz için... İnegöl sonsuz bir sözdür. Bu sözün bitmesi mümkün değil. Bu duygu ve düşüncelerle İnegöl’ün saklı kalmış doğal zenginliklerini ortaya çıkaracak bu çalışmaların artarak devam edeceğini buradan bir kez daha belirtir, şimdiden DOSTUM'a kazandıracağımız Kamp Eğitim Merkezinin Yeniceköy başta olmak üzere tüm İnegöl’ümüze hayırlı ve uğurlu olmasını temenni ederken, DOSTUM projemizin sloganıyla sözlerimi noktalıyorum; doğa seni çağırıyor ‘Cesaretini doğaya göster’” ifadelerini kullandı.

inegolonline.com/ haber_diger/DSC_1108_640x424.jpg" style="height:298px; width:450px" />

DAHA GÜÇLÜ TÜRKİYE İLE DAHA GÜZEL GÜNLERE

Aktaş’ın ardından söz alan AK Parti Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç, “Yerel yönetimlerimizin çok önemli projelere imza atması aslında genelde de merkezi hükümetimizin çok önemli projelere imza atmasıyla mümkün oluyor. Biz daha önceki yıllarda ‘Türk bayrağının direğindeki çelik teli biz yaptık’ diye manşet attığımız günlerden artık insansız hava araçlarımızı, savaş gemimizi yaptığımız günlere geldik. Dünya ile yarışan çok önemli projelere imza atıyoruz. Marmaray, Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü, 3. Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü… Bunları ancak güçlü bir yönetimle yapabiliyoruz. Güçlü bir yönetim olduğu sürece yerel yönetimlerimiz, belediyelerimiz de gerçekten çok önemli çalışmalara imza atıyorlar. Çünkü bizler istiyoruz ki; devlet-millet kaynaşsın, belediyemiz halkımız kaynaşsın. Bugün Başkanımızın halk günüydü, halkımızla bir araya geldi. Çünkü yönetimde asıl söz sahibi olması gereken halkımızdır. Çift başlı yönetimin olmadığı, halkın yüzde 50+1’inin gücünü arkasına aldığı, devlet-millet kaynaşmasının sağlanabildiği, milletvekillerinin asıl işi olan yasama görevini yapabildiği, yargının bağımsız ve tarafsız olduğu, güçlü bir yürütmenin, güçlü bir meclisin ve güçlü bir yargının var olduğu güzel günlere hep beraber ulaşacağımıza yürekten inanıyorum. Projede emeği geçen her arkadaşımızı ayrı ayrı tebrik ediyorum. Daha güçlü Türkiye ile daha güzel günlere hep birlikte ulaşacağız” şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından start butonuna basılarak temel atma töreni gerçekleştirildi. Akabinde ise DOSTUM merkezi gezilerek incelendi.

Duyuru
İnegöl'ü Whatsapp'a getirdik WHATSAPP KANALINA ABONE OL
Reklam
Yorum yapan kullanıcılarımız Kullanıcı Sözleşmesi'ni kabul etmiş sayılır.