Ülkemizde her yıl 10-16 Mayıs tarihleri arasında kutlanan “Engeliler Haftası” münasebeti ile İnegöl Zihinsel Engeliler Derneğini ziyaret ederek tekerlekli sandalye bağışlayan İnegöl Genç MÜSİAD, 3 fakir engelliyi sevindirmiş oldu. Genç MÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kılıç ve Yönetim Kurulu Üyeleri Hüseyin Uçaravcı, Ümit Haraslı, Yusuf Şehitoğlu, Celal Ülke, A.Kerim Bayraktar, Ziya Özçetin, ve Abdurrahim Uzun’un gerçekleştirdiği ziyaret samimi bir havada geçti. İnegöl Zihinsel Engelliler Derneği Başkanı Halil Peynirci ve Yönetim Kurulu üyesi Berrin Demiral ile Ayhan Lüleci tarafından genç müteşebbisler ilçede ki engelliler ile ilgili brifing aldılar. İnegöl Zihinsel Engeliler Derneği (İZED) Başkanı Halil Peynirci yaptığı konuşmada ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek İnegöl Genç MÜSİAD’ın İnegöl’de faaliyet gösteren bütün sivil toplum kuruluşlarına ve derneklere örnek olduğunu söyledi. Toplumun bütün kesimlerinin aynı duyarlılık içerisinde olmasını beklediklerini söyleyen Peynirci, “ Bu ziyarette İnegöl Genç MÜSİAD, derneğimize üç adet tekerlekli sandalye bağışladı. Bu sandalyeler ihtiyaç sahibi olarak sırada bekleyen engellilere en kısa sürede teslim edilecek. İnegöl’de iki bin engelli vatandaşımız var. Aralarında çok sayıda yardıma muhtaç kimse bulunuyor. Bizde dernek olarak onların elinden tutmaya çalışıyoruz. İnegöllülerin yardımsever ruhu ile bugüne kadar çok şey başardık. Bizler nakdi yardım talep etmiyoruz. Yardımlarını bizlere ayni olarak vermeleri yeterli” dedi. İnegöl Genç MÜSİAD Başkanı Mustafa Kılıç ise yaptığı konuşmasında yaptıkları ziyaretin önemi ve bağışlanan tekerlekli sandalyelerin insanlık adına yapılması gereken bir görev olduğunu söyledi. Herkesin başına gelebilecek bir kaza ile engelli duruma düşebileceğini veya bir kimsenin çocuğunun engelli doğabileceğini hatırlatan Kılıç, “engellilere acımak, onlara bakarak duygulanmak soruna çözüm getirmez. Engellilerin de yapabileceği işler vardır. Onlara yardımcı olmak adına çalışabilecekleri alanlarda iş vermek gerekir. Toplumun her alanında engellilere saygı göstermek, onları da toplumun bir ferdi olarak kabul edip dışlamamak gerekir. Dolayısıyla onlara yardımcı olmalı, okulda, sokakta gördüğümüz engellilerle alay edilmemelidir. Hiç bir engelliliğin bilerek ve isteyerek olmadığını unutmayalım. Engellilere yolda, geçitlerde, taşıt araçlarında yardımcı olalım. Onları üzmemeye, kırmamaya özen gösterelim. Her normal insanın bir engelli adayı olduğu gerçeğini aklımızdan çıkarmayalım” dedi.
Tüm haberler yüklendi.
Haber yüklenirken bir hata oluştu.





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın