CHP İlçe Başkanı Erol Kazanç dün yaptığı açıklamada Alinur Aktaş’ın seçmenlere gönderdiği mektupta seçim bildirgesinde olmasına rağmen İnegöl’ün hava kirliliğinden hiç söz etmediğini söyledi. Erol Kazanç, 21 aylık acil eylem planı içinde yapılması gereken işlerin sıralandığını; bu projelerin yapılması ile İnegöl halkının çeşmelerinden içilebilir su akabileceğini, gençlik için düşünülen projelerin çok güzel olduğunu, gençlere daha iyi imkânlar sunarak onları daha katılımcı, sorumluluk sahibi ve İnegöl’ün yarınlarını yönlendirecek duruma getirilmesi gerektiğini söyledi. Projeler arasında hava kirliliğinden hiç bahsedilmediğini ifade eden Kazanç “Bu konuda başkanımız herkesten İnegöl için yapılmasını istediğimiz istekleri kendisine bildirmemizi salık veriyor. Başkanımız yerel seçimlerde tekrar aday olup seçildiğinde yapacaklarını yine halkımıza gönderdiği seçim beyannamesinde sıralamıştır. O beyannamede İnegöl ün temel sorunları olarak 3 maddede öncelikli olarak sıralamıştır. Bunlar hava kirliliği, içilebilir su ve trafik. Şimdi ne oldu da hava kirliliği ve trafik sorunu es geçilip sadece su sorunu acil eylem projesinin içine alındı da hava kirliliği ve trafik sorunu unutuldu. İnegöl’de bulunan tüm sivil toplum kuruluşları ve dernekler bu konuda öncelikli olarak hava kirliğini gündemde tutmaya uğraşıyorlar ve bize göre doğru yapıyorlar. Kendi seçim bildirgesinde hava kirliliği öncelikli çözüme kavuşturulmasını kendileri söylemişlerdi. İnegöl’de sivil toplum kuruluşları ve derneklerde her toplantılarında bu konuyu gündeme getirmektedirler. Hal böyle olunca da bizlerin aklına kötü bir şeyler geliyor sanki İnegöl ün hava kirliliği birilerinin ötelemesiyle geriye atılıyor gibi geliyor.”dedi. Alinur Aktaş’ın bütün İnegöl ün belediye başkanı olduğunu ve İnegöl halkının yaşamsal sorunu olan hava kirliliğinin üzerine gitmesi gerektiğini de savunan Kazanç “Bizler İnegöl halkının sağlığı için sizin destekçiniziz. Ancak bu konuyu es geçip arka plana atarsanız da sonuna kadar ne gerekiyorsa onu yaparız. Hava kirliliğinin birinci nedeni Organize Sanayi Bölgesindeki bir kaç fabrika ile kış ayında belediyenin dağıttığı kömür ve şehir merkezindeki trafik yoğunluğudur. Buna göre çözümler üretirseniz İnegöl halkı temiz hava soluyabilir. Bunu yapabilirseniz İnegöl halkımızla birlikte size müteşekkir oluruz.” diye konuştu. Sigara yasağına da değinen CHP İlçe Başkanı Erol Kazanç “Biz yaptık oldu mantığıyla giderseniz bugünkü iktidarın sigara yasağı için almış olduğu karar gibi olmadığını görürsünüz. Daha sigara yasağı için bir altyapı oluşturulmadan bu konuda gerekli bilgilendirme ve sigara içenlere sigara içilebilir ortamlar sağlanmadan sadece İnegöl’de 700 kahveci esnafını kaderi ile baş başa bırakırsınız, sigara yasağının sadece kahveci esnafını zorda bırakması yetmezmiş gibi yaya yollarını sigara içilebilir mekân saymalarından dolayı o yaya yollarını kullanan halkımızı da zor durumda bırakırsınız. Sigara tüketimine harcanan milli serveti biz de israf olarak bakıyoruz. Ancak yine de tüm toplumu ilgilendiren böyle bir kararın önce alt yapısı oluşturulmalıydı diyoruz.”dedi. Erol Kazanç, ‘Biz yaptık oldu’ mantığının İnegöl için bir kenara bırakılıp, İnegöl’de bulunan akademik odaların düşüncesini de alarak eylem planının içindeki icraatları daha da zenginleştirilmesi durumunda kendilerinin gıpta ile baktığı bir İnegöl yaratılabileceğini de sözlerine ekledi.