Orta refüjü, kaldırımları ve ışıklandırması bulunmayan, bundan dolayı yoğun şikayetlere konu olan İnegöl ile Alanyurt arasındaki yolda, Karayolları Bölge Müdürlüğü ve İnegöl Belediyesi işbirliği ile 29 Mart yerel seçimler öncesinde gerçekleştirilen duble yol çalışmalarının devam olarak asfalt çalışmalarına başlandı. AK Parti Bursa Milletvekili Sedat Kızılcıklı, geçtiğimiz Cumartesi günü saat 12.00’de Belediye Başkanı Alinur Aktaş, AK Parti İlçe Başkanı Bülent Temelli, AK Parti İl Genel Meclis üyeleri İsmail Tarık Şimşek ve Mehmet Altınay, AK Parti Belediye Meclis üyeleri Turgay Yel, Eşref Özçetin ve Nedim Bayram, Belediye Fen İşleri Müdürü Ahmet Aka ile birlikte yaklaşık 2 kilometrelik duble yoldaki sıcak asfalt çalışmalarını inceledi. AK Parti Bursa Milletvekili Sedat Kızılcıklı, İnegöl-Alanyurt arası duble yolun büyük zorluklarla yapıldığını ifade ederek, “İğne deliğinden, deve geçirmeyi başardık” dedi. Alanyurt yolunun, duble yol yapılması konusunun uzun yıllar konuşulduğunu, ama AK Parti iktidarı dönemine kadar maalesef hiçbir çalışmanın yapılmadığını belirten Milletvekili Kızılcıklı, “Allah’a çok şükür ki, şu an Alanyurt yolunun, duble yol olma konusunda geldiğimiz nokta ortada dır. AK parti olarak ulaşıma önem veriyoruz. Cumhuriyet tarihinden yani 80 yılda 6 bin kilometre duble yol yapılmış. Bizim dönemimiz de 7 yıl içinde 10 bin kilometre duble yol yapılmış olması gerçekten herkese örnek olan bir çalışmadır. İnegöl-Bursa arası karayolu, Alanyurt-İnegöl arası köprülü kavşak, Yenice bölgesi köprülü kavşak, Oylat yolunun genişletilmesi ve son olarak da Alanyurt-İnegöl arası yolun duble hale gelmesi, AK Partinin İnegöl’e hediyeleridir” diye konuştu. Bu tür işlerin, hizmetlerin kolay olmadığını vurgulayan Kızılcıklı, “Dünya büyük bir krizden geçiyor. Ama biz buna rağmen yatırımlarımıza devam ediyoruz. Daha bir hafta önce Huzur mahallesinde 13. Sağlık Ocağımızı açtık. Bu krizlere rağmen Bursa İlçelerinde olmayan, İnegöl Ağız ve Diş Sağlığı Merkezini hizmete kavuşturduk. Şimdi de, Alanyurt yolunu konforlu hale getirecek, sıcak asfalt çalışmalarını yapmaktayız. Alanyurt yolu, 29 Mart yerel seçimlerinden önce genişletilerek duble hale getirildi. Ama mevsimin kış olması münasebetiyle bazı sorunlar çıkmıştı. Yerel seçimlerde Alanyurt halkına, seçimlerin bitimindeki ilk yaz mevsiminde bu yolu sıcak asfalta kavuşturacağımızı söyledik. Ödenek yetersizliklerine, tasarruf tedbirlerine rağmen işte bu büyük hizmetleri yapıyoruz. Bugün Türkiye’de, İl’ler arasındaki yollar duble hale getirilmemişken, İnegöl’de bir mahalle arasındaki ulaşım duble hale getiriliyor olması, AK Parti İnegöl ilçe teşkilatının tam anlamıyla iğne deliğinden deveyi geçirdiğini gösterir. Yerel seçimler öncesinde yolun genişletilmesi, duble hale gelmesi bir milyon TL’ye mal olmuştu. Yaklaşık bir milyon TL’de sıcak asfalt içinde harcanacak. İki milyon TL sadece Karayollarının harcadığı miktardır. Bu yolun kenarlarında, bisiklet yolları, yürüyüş yollarını da İnegöl Belediyesi yapacaktır” diyerek, İnegöl-Alanyurt arası duble yolun hayırlı olması temennisinde bulundu. Belediye Başkanı Alinur Aktaş ise, Alanyurt’un İnegöl’ün üçlü sacayaklarından en önemlisi olduğunu belirterek, “Bu yol üzerinde önceden onlarca kaza oldu. Birçok sıkıntılar yaşandı. Ölümlü kazalar meydana geldi. Allah’a şükürler olsun ki, köprülü kavşak bitirildi ve geçen kış Alanyurt yolunun duble hale getirilmesi sonuçlandı. Yolun diğer müştemilatı ise tamamen İnegöl Belediyesi tarafından yapılmaktadır. Bizler seçim beyannamemizde Alanyurt’un İnegöl’e bağlanmasıyla, İnegöl Belediyesinin güçlü bir Belediye olmasının Alanyurt’a ciddi faydaları olacağını söyledik. Kısa bir süre önce evlere gönderdiğimiz mektuplarımızda İlçe ve Alanyurt’ta ikamet eden vatandaşlarımıza hizmetlerimizi ifade ettik. Vaatlerimiz arasında İnegöl Alanyurt arasının, tabiri caizse flamingo yolu gibi yapacağımız da vardı” dedi. Alanyurt duble yolunun, bütün altyapı çalışmalarının İnegöl Belediyesi marifeti ile yapıldığını hatırlatan Aktaş, yaya geçişi için yürüyüş yolu, bisiklet yolu, yağmur kanalları, Ana kolektör geçişleri, kavşaklardaki sinyalizasyon için altyapı çalışmalarını da yapacaklarını, yolun her iki tarafını ağaçlandırıp, yeşillendireceklerini, her iki yanında peyzaj düzenlemesi yapacaklarını, yolun aydınlatması için 90 adet dekoratif yüksek aydınlatma direklerinin dikimini sağlayacaklarını, 20 bin metre kare beton parke taşı, 7 bin metre tül bordür, 2 bin 500 metre yağmur suyu kanal çalışması, bin adet ağaç dikimi ve süs bitkisi düzenlemesi yapacaklarını müjdeleyerek, bu çalışmaların hepsinin 750 bin TL’ye mal olacağını ve 2 ay içerisinde bitireceklerini kaydetti.