Bursa Orman Bölge Müdürü Ali Girgin tarafından yapılan açıklamada bu yıl kayın ağaçlarının bol tohum verdiği, bu nedenle de kayın ormanlarının gençleştirildiği ifade edildi. Açıklamasında; doğal gençleştirme çalışmalarına ağırlık verildiğini belirten Bursa Orman Bölge Müdürü Ali Girgin, 736 hektar alanın gençleştirmeye alındığını söyledi. Kayın gençleştirme sahalarında ilkbahar çimlenmelerinde topraktan adeta gençlik fışkırdığını dile getiren Girgin, “Geçen yıl Orman Bölge Müdürlüğü mıntıkasındaki kayın ormanlarında yapılan tohum sayımlarında, bu ağaç türünde 2008 yılının bol tohum yılı olduğu tespit edildi. Ağırlıklı olarak Mustafakemalpaşa’da 436, İnegöl’de 244, Bursa’da 36, Bilecik’te 20 hektarlık sahada doğal gençleştirme yapıldı.”dedi. 793 hektar ile en geniş kayın doğal gençleştirmesinin 2008 yılında yapıldığını söyleyen Girgin, “İşletmelerimizde kayın doğal gençleştirme alanlarında geçen yıl çok yoğun bir çalışma yapıldı. İlkbahar çimlenmeleri ile bu çalışmaların semeresini almış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.”diye konuştu.
Tüm haberler yüklendi.
Haber yüklenirken bir hata oluştu.





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın