İmzalanan protokol ile 3 yıl boyunca İnegöl’deki elektronik atıklar bakanlığa bağlı ELDAY firması tarafından toplanacak. Bugün İnegöl Belediyesi Fen İşleri’nde düzenlenen imza töreniyle Belediye Başkan Yardımcısı Adil Kansu ve ELDAY Firması yetkilileri protokole imza attı.

DOĞANIN KİRLENMESİNİ İSTEMİYORUZ

İmzanın ardından konuşan Adil Kansu, “Bugün Atık Elektrikli ve Elektronik Eşyalar hakkında yeni bir protokol imzalamak üzere buradayız. Kullanıcısı için herhangi bir değeri kalmamış veya almış olduğu çeşitli hasardan dolayı bozulmuş, kırılmış ve tamir edilemez duruma gelmiş elektrikli ve elektronik cihaz ve aletlerin tümü ya evimizin bir köşesinde duruyor ya da evsel çöplerle birlikte atılıyor. İçerisinde civa, kurşun, berilyum ve fosfor gibi insan sağlığını tehdit edebilecek kimyasal maddeler bulunduran bu atıkların bilinçsizce doğaya bırakılması çevre ve insan sağlığı olumsuz yönde etkilenmektedir.  Bugün gerçekleştireceğimiz bu protokol sayesinde ilçemizdeki elektronik atıklar önümüzdeki 3 yıl boyunca Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş olan ELDAY firması tarafından toplanacaktır.

TÜM ELEKTRONİK EŞYALAR TOPLANACAK

AEEE Yönetmeliği gereğince bertaraf edilmesi gereken atıklar şunlardır; buzdolabı, soğutucu, klima, derin dondurucu vb. Büyük beyaz eşyalar olan çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, fırın vb. Led, Plazma ve tüplü televizyonlar, bilgisayar monitörleri. Telefon, tablet, yazıcı, dizüstü bilgisayar, ses ve görüntü cihazları. Floresan lambalar, ışık vermeye yarayan araçlar, fener vb. Küçük ev aletleri, oyuncuklar, video oyunları, jetonla çalışan makinalar gibi…

EKİPLER ATIKLARI ALACAK

Bu elektronik atıkların toplanması sayesinde hem insan sağlığına olan olumsuz etkilerinin önüne geçilecek hem de doğal kaynaklarımız korunacak, enerji tasarrufu sağlanacak, atık miktarı azalacak ve böylece geri dönüşümle geleceğe yatırım yapmış olacağız. Gelecek nesillere daha sağlıklı bir çevre bırakmak ve milli servetimiz olarak nitelendirebileceğimiz geri dönüştürülecek atık elektronik eşyalar vatandaşlarımızın belediyeye yapacağı müracaatlarla ekiplerimiz tarafından alınacaktır. Halkımız bize ALO 153 nolu Hizmet Masası hattından ulaşabilirler.” Dedi.