Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Belediye olarak “İnegöl’ün Çekim Gücü” sloganıyla düzenledikleri “İnegöl Fotoğrafları” konulu fotoğraf yarışmasının kayıtlarının dün başladığını bildirdi. Dün Kent Müzesinde, İnegöl Fotoğraf Sanatçıları Derneği (İFSAD) Başkanı, İnegöllü fotoğraf sanatçısı İbrahim Peynir’cinin de katılımıyla düzenlediği basın toplantısında konuşan Belediye Başkanı Alinur Aktaş, “Belediyecilik hizmetlerimizin yanında tarih, kültür ve sanat etkinliklerini de çok önemsiyoruz. İçinde bulunmuş olduğumuz Kent Müzemiz, ülkemizde ilçeler arasında bir ilk olmakla birlikte, kentimizin tarih, kültür ve sanat birikimini en güzel şekilde yansıtan örnek bir kültürel projedir. Müzemiz aynı zamanda kurulduğu günden itibaren bir Kültür Merkezi olmuştur. Bugün burada ‘Geçmişin Sessiz Tanıkları’ isimli eski İnegöl fotoğraflarından oluşan sergimizi izlenime açtık. Geçtiğimiz ay ise, ‘Mısralardaki İnegöl’ isimli şiir yarışmamızın finalini yine Kent Müzemizde gerçekleştirmiş ve dereceye giren şiirleri burada sergilemiştik. Bugün Kent Müzemizde yine önemli bir kültürel etkinliğimizin startını veriyoruz. Yine bir kültürel yarışma olan ‘İnegöl Fotoğrafları Yarışması’nı başlatıyoruz” dedi. Yarışmanın sloganını "İnegöl'ün Çekim Gücü" olarak belirlediklerini kaydeden Aktaş, bu yarışma ile İnegöl'ün mobilya, köfte, Oylat kaplıcaları ve Tarihi Mehteri gibi markalarının, tarih ve kültürünün, tarım ve ekonomisinin, örf ve adetlerinin, tüm fiziki özellik ve doğal güzelliklerinin fotoğraf karelerine yansıtılmasını hedeflediklerini, sosyal hayatı, köyleri, mahallelleri, sokakları, evleri, insanları, örf ve adetleri ile İnegöl'e ait öğelerin tek tek fotoğraflara konu edilebileceği gibi, çekilen fotoğraflarda birden fazla unsura da yer verilebileceğini ifade etti. Fotoğraf yarışmasının konusunun İnegöl olduğunu bir kez daha hatırlatan Aktaş, “Yarışmamızda sadece İnegöl ile ilgili çekilen, İnegöl'den iz taşıyan fotoğrafları değerlendirmeye alacağız. Yarışmamıza katılacak fotoğrafların daha önce yayınlanmamış ve derece almamış olması gerekiyor. Fotoğraf yarışmamıza bugün itibari ile start vermiş bulunuyoruz. Yarışmaya katılmak isteyen halkımız ve öğrencilerimiz Fotoğraflarını hazırlayıp 10 Temmuz 2009 Cuma günü mesai bitimine kadar Belediyemizin Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü'ne teslim edebilirler. Yarışmamıza katılan eserleri görevli personelimiz kapalı zarf içinde ve rumuzla teslim alacaktır” diye konuştu. Yarışmanın Jürisinin, Devlet Fotoğraf Sanatçısı Ozan Sağdıç, Hacettepe Üniversitesi Fotoğraf Bölümü Öğretim Görevlisi Mehmet Arslan Güven, Fotoğraf Sanatçısı Hamit Yalçın, Fotoğraf Sanatçısı Dursun Ali Sarıkoç, İnegöllü fotoğraf Sanatçısı İFSAD Başkanı İbrahim Peynirci'den oluştuğunu bildiren Aktaş, ulaşan fotoğrafların Jüri tarafından değerlendirileceğini, dereceye girerek ödül kazanan eserlerin, 24 Temmuz - 2 Ağustos 2009 tarihleri arasındaki ‘İnegöl Uluslararası Kültür Sanat Festivali’nde ilan edilip, Kent Müzesinde sergileneceğini kaydetti. Yarışmaya okullar bazında Orta Öğretim Öğrencilerinin, serbest kategorisinde ise herkesin katılabileceğini de anlatan Aktaş, “Orta Öğretim öğrencileri kategorisinde birinciye 600 TL, ikinciye 450 TL, üçüncüye 300 TL ve jüri özel ödülü olarak 150 TL, Halk kategorisinde ise birinciye 800 TL, ikinciye 600 TL, üçüncüye 400 TL ve jüri özel ödülü olarak ise 200 TL verilecektir. Yarışmamıza katılmak isteyenler, Yarışmamızla ilgili bilgileri ve şartnamemizi, yarından itibaren Belediyemiz web adresinden ve Basın Halkla İlişkiler Müdürlüğümüzden temin edebilirler. Ben yarışmamıza katılacak olan tüm halkımıza ve öğrencilerimize şimdiden başarılar diliyor, bu yarışmamızın ilçemiz sanat ve kültür hayatına önemli bir katkıda bulunacağı inanıyorum” diye konuştu. Bir kişinin yarışmaya en fazla 10 adet fotoğraf ile katılabileceğini, fotoğrafların Belediye Basın Halkla İlişkiler Müdürlüğüne elden teslim edileceğini, posta, kargo ve e-maille müracaatların kabul edilmeyeceğini vurgulayan Başkan Alinur Aktaş, “Eser sahipleri teslim ettikleri fotoğrafların karşılığında teslim formu alacaklardır. Fotoğrafların yayınlanması sonucu doğabilecek her hangi bir yasal sonuçtan katılımcı sorumlu olacaktır. Yarışılan eserlerin üçüncü şahısların kişisel, fikri ve sınai mülkiyet haklarını ihlal etmesi halinde, bu ihlalden kaynaklanan her türlü hukuki sorumluluk münhasıran katılımcıya aittir. Birden fazla fotoğrafın montajlandığı eserler, fotoğrafın orijinalinde olmayan öğelerin eklendiği eserler, fotoğrafın orijinalinde olan öğelerin silindiği veya değiştirildiği eserler, alıntı olan, başkasına ait olan, başka yarışmada ödül almış eserler kabul edilmeyecektir. Fotoğrafın orijinal niteliğini bozmayacak oranda kadrajlanmış, kontrast, aydınlık, renk ayarı yapılmış fotoğraflar kabul edilir. Yarışmacı, yarışmaya katıldıktan sonra vazgeçemez. Hangi ad altında olursa olsun telif, lisans ve benzeri herhangi bir fikri ve sınai hak veya alacak talebinde bulunamaz. Yarışmaya katılan fotoğraflar, İnegöl Belediyesi tarafından basılı yayınlarda ve sanal ortamda yayınlanabilecektir. Katılımcı bu konuda hiç bir hak talep edemez. Derece alan fotoğraflar, sergide uygun görülen eserlerle birlikte sergilenecektir. Dereceye giren Fotoğrafların İnegöl şiirleri ile birlikte albüm haline getirilmesi planlanmaktadır. Yarışmaya katılan herkes, yarışma şartları ve jüri ve düzenleme kurul kararlarını peşinen kabul etmiş sayılacaktır” dedi. İnegöl Fotoğraf Sanatçıları Derneği (İFSAD) Başkanı, İnegöllü fotoğraf sanatçısı İbrahim Peynirci ise, böyle bir fotoğraf yarışmasını düzenlediği için Belediye Başkanı Alinur Aktaş’a teşekkür ederek, fotoğraf sanatına gönül veren herkesi yarışmaya beklediklerini bildirdi.