İsaören İlköğretim’de Pilav Günü İsaören İlköğretim Okulu Müdürlüğünün organizasyonu, Köy Muhtarlığı ve velilerin katkıları ile her yıl Annenler Günü kutlamaları çerçevesinde düzenlenerek geleneksel hale getirilen Pilav Günlerinden biri daha 11 Mayıs 2009 Pazartesi günü (Dün) coşkulu bir şekilde gerçekleştirildi. Dün saat 11.30’da İsaören İlköğretim Okulu bahçesinde düzenlenen etkinliğe, İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Baştürk, Şube Müdürleri Tahsin Çetinkaya, Mustafa Karaarslan ve Özer Yılmaz, İlçe Müftüsü Ahmet Tüccar, İsaören Köyü Muhtarı İsmail Çubukçu, Lütfiye Köyü Muhtarı Ahmet Ayaz, bazı okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler ve kalabalık öğrenci katıldı. Programın açış konuşmasını yapan İsaören İlköğretim Okulu Müdürü Hakan Çevik, 5 yıldan beri Anneler Günü sebebiyle okulda, Pilav Günü etkinliği düzenlediklerini belirterek, “Her yıl okulumuzda güzel bir anneler günü kutluyoruz. Bu tür kutlamalarımız, bundan sonrada aksatılmadan her yıl devam edecektir. Programa, katkılar sağlayan, emeği geçenlere teşekkür ediyorum” dedi. İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Baştürk ise, Anneler Gününün Türkiye’de olduğu gibi İnegöl’de de çok anlamlı, çok güzel kutlandığını belirterek, “Herkes, anneleriyle kucaklaştığı, güzel vakit geçirdiği bir gün tamamlıyor. Anneler sadece bir gün değil, her gün hatırlanması, her gün koklanması gereken bir çiçektir. Anneleri uzakta olanlar ise, sadece bir telefon bile ederek onları mutlu edebiliyorlar. Sadece bir gün anne için yeterli değil. Bizlerin var olma, temel kaynağı annelerdir. Üzüntülerimiz, anneleri olmayan, anne kokusuna hasret kalan öğrencilerimiz için ise, diğer anneler onlara bir anne şefkati ile yaklaşsın. Bu anlamlı günü, köyümüzde taçlandıran, emeği geçenlere teşekkür ediyorum” dedi. Konuşmaların ardından, 2-A sınıfı öğrencisi Zühre Coşanay, ‘Annem’ adlı şiirini okudu. 2-A sınıfı öğrencilerinden oluşturulan Komedi Dans ekibi, şovları ile izleyenleri kahkahaya boğarken, 3-A sınıfı öğrencisi Hazan Sunmez, ‘Annem ve Bütün Annelere’ adlı şiirini seslendirmesi ile bu kez duygulu anlar yaşandı. Sınıf öğretmeni Melek Tekneci yönetiminde folklor gurubunun Karadeniz Yöresi Halk oyunları gösterisi, 4-A sınıfı öğrencisi Zehranur Ok’un ‘Isıt Beni Anne’ şiiri, Anasınıfı öğretmeni Seda Çalışkan’ın yönetimindeki Anasınıfı öğrencilerinin ront gösterileri, Matematik öğretmeni Yeşim Sayın tarafından 6-A, 6-B sınıfı öğrencilerinden oluşturulan Folklor ekibinin Kafkas Yöresi Halk oyunları gösterileri ile veliler arasında gerçekleştirilen Yaprak Sarma ve Elma Soyma yarışmalarının ardından, Köy muhtarı İsmail Çubukçu tarafından, İsaören İlköğretim Okulunun İnegöl İlköğretim Okulları arasında düzenlenen ‘Beyaz Bayrak’ projesinde derece almasından dolayı, Okul Müdürü Hakan Çevik’e bir şükran plaketi verdi. İsaören Köyü Muhtarı İsmail Çubukçu’ya ise okula verdiği desteklerden dolayı İlçe Milli Eğitim Müdürü Mehmet Baştürk tarafından plaket takdim edilmesi ile devam eden program, Yaprak Sarma yarışmasında birinci olan anne Selime Bilgeç, Elma Soyma yarışmasında birinci olan anne Nezihe Türk’e ve İsaören köyünde yılın annesi seçilen Sıdıka Alınca’ya, hediyelerinin verilmesi ve 350 kişilik olarak hazırlanan pilav ikramı ile son buldu.