TBMM’ye sunulan tasarı ile Akdeniz Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Cumhuriyet Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Kafkas Üniversitesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Kırıkkale Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi ve Uludağ Üniversitesine, bin 637 akademik ve idari kadro verilmesi öngörülüyor. Tasarının gerekçesinde, Türkiye'de son yıllarda kaliteyi de göz ardı etmeden, sayısal olarak yükseköğretimde hızlı bir gelişme sürecine girildiğine dikkat çekilerek, ''Ancak üniversitelerin kendilerine verilen görevleri tam olarak yapabilmeleri için öğretim elemanı ve idari kadrolarının artırılması gerekmektedir'' denildi.
İŞLETME FAKÜLTESİ İÇİN SENATO KARARI BEKLENECEK
2010-2011 eğitim öğretim sezonunda ek yerleştirme ile öğrenci almayı düşünen İşletme Fakültesi, kadro ihdası yapılmadığı için ÖSYM’nin ek yerleştirme tablosunda yer alamamış ve öğrenci alamamıştı. Yeni dönem için çalışmaların sürdürdüğü İşletme Fakültesinde kanun tasarısının yasalaşmasının ardından YÖK, hangi üniversiteye kaç kadro verileceğini belirleyecek. Ardından Uludağ Üniversitesi’ne verilen kadronun ne kadarının İşletme Fakültesi için ayrılacağı senato tarafından belirlenecek.





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın