Türkiye Büyük Millet Meclisi’nden çıkan yasa ile Ticaret ve Sanayi Odaları’na yönelik olarak çıkan af uygulanmaya başladı. Çıkan af ile ilgili olarak açıklamalarda bulunan İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Metin Anıl, odalarına kayıtlı üyelerin arasında borçluların bulunduğunu belirterek, bu aftan tüm üyelerinin faydalanması gerektiğini söyledi. Çıkan affa ilişkin açıklamalarda bulunan Anıl, “Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Odalar ve Borsalar Birliği Kanununda yapılan değişiklik ile üye aidatları faiz affı başladı.
28 Şubat 2009 tarih ve 27155 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan kanunun 31. madde sinde; Üyelerin oda ve borsalara, oda ve borsaların da Birliğe ödenmiş aidat borçlarına ait gecikme zamlarının tamamı ile bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde üyelerin oda ve borsalara, oda ve borsaların Birliğe olan aidat borçlarının tamamının ödenmesi halinde, bu borçlara ait gecikme zamları silinir.” hükmü yer almaktadır. İnegöl Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı kişilerin faizlerinin silinmesi için faiz affından yararlanması gerekir. Bugüne kadar aidat borçlarını vermeyen üyelerin yaklaşık 6 ay devam edecek olan bu faiz indirimi fırsatını kaçırmamalarını önemle duyuruyoruz.”dedi. İnegöl Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı toplam 3 bin üyenin kayıtlı olduğunu ve yaklaşık %10’luk bir dilimin odaya aidat borcu olduğunu kaydeden Anıl, odaya üye işletmelerin bu fırsatı iyi değerlendirmelerini istedi.





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın