Mecliste gündeme gelen Alanyurt-İnegöl arası yolcu taşımacılığı yapan Minibüsler ile ilgili konuşan Başkan Alinur Aktaş, 74 ve 114 Nolu Minibüsçüler Kooperatiflerinin 28 Mart 2009 tarihine kadar minibüslerle bu iş ve işlemlerini yaparken, seçimlerden bir gün önce şuanki araçları ile taşımacılık yapmaya başlayarak haksız rekabete neden olduklarını söyledi. Söz konusu kooperatiflerin, ulaşımı tek çatı altına toplama ve kartlı sisteme geçiş süreci gelince, sisteme karşı olmadıklarını ama sisteme 30 araçla katılmayı istediklerini belirten Aktaş, “Bizde kendilerine araç sayılarının yarıya düşürdüğümüzü ifade ettik. Bu arada mahkemeye başvurdular ama mahkeme dilekçelerini kabul etmedi. Söz konusu kooperatifler, eski 14+1 araçları ile taşıma işlerini belirlenen güzergah dahilinde halledebilirler. 5 Mayıs 2010 tarihi itibariyle faaliyetlerini durdurduk. Bu kapsamda Alanyurt’un mağdur olmaması için gerekli araç takviyemizi yaptık. Dolayısıyla eski araçları ile eski güzergâhlarına geçmeleri ile alakalı karar alacağız” dedi.
Başkan Aktaş, iki kooperatife de, Alanyurt Belediyesinin daha önceden verdiği, Alanyurt ile eski Perşembe kavşağı arası güzergah üzerinde 14+1 araç ile faaliyetlerine devam etmeleri yada toplu ulaşım sistemine katılmaları şeklinde iki öneride bulundu. Başkan Aktaş’ın konuşmasının ardından söz konusu minibüslerin 14+1 tipi araçlarla Alanyurt’tan gelip eski Perşembe Pazaryeri kavşağından geri dönmeleri yada şuan kullandıkları 50+1 kişilik araç sayısını 15’e indirerek sisteme dahil olmaları oy birliği kabul edildi.
Yıldırım





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın