İnegöl Müteahhitler Derneği Başkanı Fahrettin Baykan, Türkiye'de yapı denetiminin miladının 1999 Marmara depremi olduğunu, bu tarihten sonra 595 sayılı kararname ile yapı denetiminde ciddi kararların alınıp uygulamaya konulduğunu söyledi. Bu kararnamenin Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilinceye kadar 10 ay yürürlükte kaldığını, 2001 yılında ise 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkındaki Kanun'un çıkarıldığını ifade eden Baykan, “Ancak bu kanun pilot olarak belirlenen 19 ilde bugüne kadar uygulandı. Bugüne kadar sadece pilot illerde uygulanan yasanın, Bakanlar Kurulu onayıyla, 1 Ocak 2011'den itibaren yurt genelinde uygulamaya girmesi kararı alındı.”dedi. Yeni sistemle bir binada, mal sahibi, müteahhit, projeyi çizen mühendis ve yapı denetim firması olmak üzere 4 ana unsur olacağını ifade eden Fahrettin Baykan, “En önemli yenilik, 1 Ocak 2011'de yürürlüğe girecek olan Yapı Denetimi Kanunu'nun, sadece şirket ya da kuruluşların değil, kendi evini yaptıracak olan kişilere de mutlaka bir müteahhitle çalışma zorunluluğu getirmesidir. Eskiden ev yaptırmak isteyen kişi çağırıyordu kalıpçı Mehmet Ağa ve Demirci Ali Ağa'yı, inşaatını yaptırıyordu. Şimdi ise inşaatı sadece müteahhit belgesi olan kişi yapabilecek. Binanın her şeyinden ise özel yapı denetim firmaları sorumlu olacak.” şeklinde konuştu. Baykan, yeni sistemde binaların yapı güvenliğinden, kaba inşaatta 15 yıl boyunca söz konusu özel yapı denetim firmasının sorumlu olacağını, binalardaki kötü malzeme ya da kötü işçilik gibi durumların telafisinin ise yine denetim firmasının 2 yıl boyunca yükümlülüğünde olacağını vurguladı.
Tüm haberler yüklendi.
Haber yüklenirken bir hata oluştu.





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın