İzmir Biyotıp ve Genom Merkezi (İBG) Kanser İmmünolojisi Laboratuvarı Baş Araştırmacısı Doç. Dr.Duygu Sağ, UNESCO'nun koordinasyonunda yürütülen "Sürdürülebilir Kalkınma için Bilimler Uluslararası On Yılı (2024-2033)" programı kapsamındaTürkiye Ulusal Odak Noktasıolarak görevlendirildi.
UNESCO Türkiye Millî Komisyonu'nun önerisi ve Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı'nın onayıyla gerçekleştirilen görevlendirme, Türkiye'nin uluslararası bilim diplomasisi açısından önemli bir gelişme olarak değerlendiriliyor.
BİLİM ON YILI'NDA KRİTİK GÖREV
Birleşmiş Milletler tarafından ilan edilen ve UNESCO koordinasyonunda yürütülen Sürdürülebilir Kalkınma için Bilimler Uluslararası On Yılı Programı, bilimin sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkısını artırmayı ve ülkeler arasındaki bilimsel iş birliklerini güçlendirmeyi amaçlıyor.
Program kapsamında oluşturulan Ulusal Odak Noktaları Ağı, UNESCO ile üye ülkeler arasındaki koordinasyonu sağlayan en önemli yapılardan biri olarak öne çıkıyor. Bu ağ sayesinde ülkeler, bilimsel çalışmalarını daha etkin şekilde uluslararası platformlara taşıma imkânı buluyor.
TÜRKİYE'Yİ ULUSLARARASI ALANDA TEMSİL EDECEK
Yeni görevi kapsamındaDoç. Dr. Duygu Sağ, Paris'teki UNESCO Genel Merkezi ile Türkiye'deki üniversiteler, araştırma merkezleri, kamu kurumları ve ilgili paydaşlar arasındaki koordinasyonu sağlayacak.
Sağ ayrıca, Bilim On Yılı hedeflerinin Türkiye'de uygulanmasına liderlik edecek, ülkenin bilimsel kapasitesinin ve araştırma başarılarının uluslararası görünürlüğünün artırılması için çalışmalar yürütecek.
Bu görevlendirme ile Türkiye'nin küresel bilim diplomasisindeki etkinliğinin daha da güçlenmesi hedefleniyor.
ULUSLARARASI BAŞARILARIYLA DİKKAT ÇEKİYOR
Bilim dünyasında önemli çalışmalara imza atan Doç. Dr. Duygu Sağ, 2018 yılında L'Oréal–UNESCO Uluslararası Yükselen Yetenek Ödülü'ne layık görülmüştü.
Sağ, 2022 yılından bu yana UNESCO Türkiye Millî Komisyonu Doğa Bilimleri İhtisas Komitesi üyeliğini de sürdürüyor. Yeni göreviyle birlikte hem Türkiye'nin bilim politikalarına katkı sunacak hem de uluslararası bilim ağlarıyla iş birliğini geliştirecek.
DUYGU SAĞ'DAN İLK AÇIKLAMA
Görevlendirmenin ardından sosyal medya hesabından açıklama yapan Doç. Dr. Duygu Sağ, duyduğu memnuniyeti şu sözlerle ifade etti:
"Bu anlamlı görev için bana güvenen Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı'na ve UNESCO Türkiye Millî Komisyonu'na çok teşekkür ederim. Bilimin, daha sürdürülebilir ve daha güzel bir gelecek için taşıdığı güce tüm kalbimle inanıyorum. Bu yolda Türkiye'yi temsil edecek olmaktan büyük mutluluk ve onur duyuyorum."





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın