İnegöl Kaymakamlığının girişimleri sonucunda Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından geçici görevle İnegöl’e gelen ve hava kalitesi ölçümlerine başlayan Hava Kalitesi Ölçüm cihazın camına bir yazı asan mahalle sakini bakanlık görevlilerini göreve çağırarak hava kirliliğine kesin çözüm bulunmasını istedi.

İnegöl Kaymakamlığının girişimleri sonucunda Çevre ve Orman Bakanlığı tarafından geçici görevle İnegöl’e gelen ve hava kalitesi ölçümlerine başlayan Hava Kalitesi Ölçüm cihazın camına bir yazı asan mahalle sakini bakanlık görevlilerini göreve çağırarak hava kirliliğine kesin çözüm bulunmasını istedi.

Halil Özer imzasıyla asılan yazıda cep telefonu numarasını da veren vatandaş, İnegöl’deki hava kirliliğine OSB’de bulunan bir fabrikanın neden olduğunu belirterek, sorunun çözümü noktasında vatandaş olarak İnegöl’lü idarecilerden umutlarını kestiklerini dile getirmiş.

Aracın park edildiği yerde gece 02.00’den sonra gökyüzünden yanmış plastik taneciklerinin yağdığını belirten Halil Özer isimli vatandaş, bakanlık yetkililerine sabahları aracın camlarını incelemeleri durumunda yapışkan maddeyi görebileceklerini ifade ediyor.

Sabah saatlerinde özellikle Osmaniye ve Süleymaniye söz konusu fabrikanın dumanlarının daha etkili olduğunu belirten Halil Özer, ölçümlerin o bölgelerde alınmasının İnegöl’ün hava kirliliği konusunda daha somut veriler elde edileceğini belirtmiş.

İnegöl’de 20 bin kişinin astım ve kanser tehdidi altında yaşamaya mahkûm edildiğini kaydeden vatandaş, İnegöl insanının sağlığı için bir an önce radikal önlemler alınması gerektiğini sözlerine eklemiş.