Asgari Screte Yüzde 5 Zam Geliyor
Asgari Scret Tespit Komisyonu karari dogrultusunda, yilsonuna kadar geçerli olacak asgari ücrette 1 Temmuzdan itibaren düzenlenmeye gidilecek.
Yeni Asgari ücret, 1 Temmuzdan itibaren yüzde 5 artisla 16 yasindan büyükler için geçim indirimi dâhil net 503,26 YTL’ye yükselecek. Buna göre, halen 16 yasindan büyük bekâr bir isçi için asgari geçim indirimi dâhil brüt 608 YTL, net 481,55 YTL olan asgari ücret, brüt 638,70, net 503,26 YTL’ye yükselecek. Asgari ücrette yapilan net artis 21,71 YTL olacak. Halen 16 yasindan küçükler için brüt 515,40, net 414,92 YTL olan asgari ücret, 1 Temmuzdan itibaren brüt 540,60, net 432,97 YTL`ye yükselecek. Böylelikle 16 yasini doldurmus isçilerin bir günlük normal çalisma karsiligi asgari ücretleri brüt 21,29, 16 yasini doldurmamis isçilerin de 18,02 YTL olacak. Kapicilar için brüt 608,40, net 517,14 YTL olarak uygulanan asgari ücret ise brüt 638,70, net 542,90 YTL’ye ulasacak. Temmuz ayinda yapilacak düzenleme, asgari ücret üzerinden yapilan kesintileri ve isverene maliyeti de artiracak. Asgari ücretten 16 yasindan büyük isçiler için yapilan kesinti 135,44, 16 yasindan küçük isçiler için 107,63, kapicilar için de 95,81 YTL`yi bulacak. Asgari ücretin isverene toplam maliyeti 16 yasindan büyük isçiler için 776,02, 16 yasindan küçük isçiler için 692,64, kapicilar için 772,02 YTL olacak. Yeni asgari ücretle birlikte sosyal sigortalar primine esas kazancin alt ve üst siniri da degisecek. Halen asgari ücretin brütü olan 608,40 YTL düzeyinde bulunan prime esas kazancin alt siniri 638,70 YTL`ye, 3 bin 954,60 YTL olan primine esas kazancin üst siniri ise aylik 4 bin 151,70 YTL`ye yükselecek. Yeni asgari ücret ile prime esas kazancin alt ve üst sinirlari, 31 Aralik 2008`e kadar uygulanacak.





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın