Türkiye’de elektrikli otomobil satışları artmaya devam ederken, bu araçları evden şarj eden kullanıcılar için önemli bir değişiklik devreye girdi. Yeni düzenleme ile 2024 yılından itibaren 5000 kWh üstü elektrik tüketiminde devlet desteği kaldırıldı.

Bu durum, özellikle elektrikli aracını evde şarj eden bireyler için yüksek fatura riski anlamına geliyor.

EVDE ŞARJ 3 KAT UCUZDU, ARTIK DEĞİL

Elektrikli araç sahipleri, bugüne kadar araçlarını evde şarj ederek ciddi tasarruf sağlıyordu.

DC hızlı şarj istasyonlarında: 9-10 TL/kWh

Ev elektriğinde: yaklaşık 3 TL/kWh

Ancak bu avantaj, aylık tüketimi 5000 kWh’ı aşan kişiler için geçerliliğini yitiriyor.

SÜBVANSİYON KALKTI, FATURALAR 2.5 KAT ARTABİLİR

Bugüne kadar ev elektriğinin yaklaşık %60’ı devlet tarafından sübvanse ediliyordu. Örneğin, 100 TL’lik kullanım için yalnızca 40 TL ödeme yapılıyordu.

Yeni düzenlemeyle birlikte bu destek kalktı. Artık 5000 kWh üstü tüketimlerde kullanıcılar gerçek maliyetiyle fatura ödeyecek.
Bu da faturaların 2.5 katına kadar artabileceği anlamına geliyor.

ELEKTRİK FİYATI AYLIK OLARAK DEĞİŞİYOR

Elektrik fiyatlarının sabit olmadığını da unutmamak gerekiyor. Fiyatlar her ay piyasa koşullarına göre yeniden belirleniyor. Dolayısıyla tüketiciler sabit bir bedel değil, piyasa ortalamasına göre değişen ücretlerle karşılaşacak.

ELEKTRİKLİ ARAÇ KULLANICISI NE YAPMALI?

Bu gelişme, özellikle elektrikli otomobili olan ve aracı evde şarj eden kullanıcılar için yeni bir maliyet kalemi oluşturacak.

Alternatif olarak:

Araç daha düşük hızda ve daha az sıklıkla şarj edilebilir.

Şarj istasyonları kullanılarak tüketim ev yerine dışarıya kaydırılabilir.

Gece tarifeleri ya da özel indirimli elektrik tarifeleri değerlendirilebilir.