MHP İlçe Teşkilatı tarafından Sedef Pastanesi’nde düzenlenen sabah kahvaltısında Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı eski Vali Kadir Koçdemir basın mensuplarıyla bir araya geldi. Programa MHP Cerrah Belediye Başkanı İsmail Karaman, MHP İl Başkanı Hasan Toktaş, MHP İnegöl Belediye Başkan Adayı Fikret Fidan, MHP İlçe Başkanı Fahri İnkaya ve yönetim kurulu üyeleri ile MHP İnegöl Belediye Meclis Üyesi adayları katıldı.

İNEGÖL’DE BÜYÜK BİR FİKRET FİDAN SEVGİSİ VAR

Kahvaltı sonrası bir konuşma yapan MHP İl Başkanı Hasan Toktaş, “İnegöl bizim açımızdan son derece önemli. 250 bine yaklaşan nüfusu, ekonomik yapısıyla İnegöl’ümüzü çok ciddi anlamda önemsiyoruz. Burada da Fidan Fidan Bey ile İnegöl’de ciddi anlamda bir iddia ortaya koyduk. Bursa’da genel sloganımız ‘ezber bozacağız’ şeklinde. Doğru, kaliteli, işini bilen, yetişmiş adaylarla yola çıktığımızı ifade etmek istiyorum. 20 günlük süreçte tempomuzu artırmak üzere başta Büyükşehir olmak üzere diğer tüm ilçelerde sonuca ulaşacağımızı düşünüyoruz. Vatandaşlarımızdan adaylarımıza ciddi anlamda ilgi olduğunu görüyoruz. İnegöl’ü yakinen takip ediyorum. Burada büyük bir Fikret Fidan sevgisi var. Partimize ciddi bir yöneliş olduğunu görmekten de memnuniyet duyuyorum. İnşallah 30 Mart’ta Belediye Başkan Adayımızın, artık Belediye Başkanı olduğunu birlikte kutlayacağız” dedi.

HALKIMIZIN TEVECCÜHÜ SONUCUN GÜZEL OLACAĞINI GÖSTERİYOR

Büyük bir teveccüh gördüklerini belirterek konuşmasına başlayan MHP İnegöl Belediye Başkan Adayı Fikret Fidan ise, “Büyükşehir Belediye Başkan Adayımız çok değerli bir insan. 30 Mart seçimlerimizin ilçemize, Bursa’mıza ve ülkemize hayırlar getirmesini temenni ediyorum. İnşallah bizim için güzel bir sonuç olacak. Zaten görüyoruz. Halkımızın ilgisi, teveccühü bunu gösteriyor” şeklinde konuştu.

İNEGÖL ÇOK GÜZEL BİR POTANSİYELE SAHİP

Son olarak söz alan MHP Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı eski Vali Kadir Koçdemir ise, “Bursa’mızın ve Türkiye’mizin önemli merkezlerinden olan, 236 bin nüfusuyla, Türkiye’de ciddi sanayi özellikleri taşıyan ve insanını müteşebbis gücüyle vilayet omla özeliliklerini birçok vilayetten daha çok taşıyan İnegöl’deyiz. Bugün yapacağımız çalışmalarla İnegöl’le ilgili fotoğrafımızı daha da netleştireceğiz. Bizler yerel yönetimlerde yeni bir anlayışı harekete geçirmek için aday olduk. Milliyetçi Hareket Partisi kadroları mevcut yerel yönetim adayları içerisinde bilgi, donanım ve karakter bakımından bu işe uygun kadrolar. Belediye Başkanlığında aranacak üç temel özellik vardır. Belediye Başkanının ehil olması gerekir. Görev alanıyla ilgili mevzuatı iyi bilmesi gerekir. Belediye Başkanı emin olmalıdır. Zaten belediye teşkilatının Osmanlıcadaki ismi şehramaneti, belediye başkanında adı şehreminidir. Yani karar verirken haktan başka mecralara götürmemesi gerekir. Yine Belediye Başkanını halka yakın olması gerekir. İnegöl’ümüz tabiat güzellikleri, sanayisi, eğitimi ve hepsinden önemlisi bir arada yaşamayı verimli kılan insanlarıyla gelecekte çok ciddi potansiyellere sahip. Ama biz öncelikle İnegöl’ü 2014 dünyasında modern bir şehrin sahip olduğu standartlara kavuşturmakla işe başlayacağız. Ben şehirleri vücuda benzetiyorum. İnsan vücudunun hastaneye geldiğinde öncelikle vücut fonksiyonlarının normale dönmesi gerekir. Kalp damar sisteminde, kan dolaşımında bir sıkıntı varsa, müdahale edilip açılması gerekir. Tansiyonu yüksekse düşürülmesi, düşükse normal seviyeye yükseltilmesi gerekir. Şehirlerde de benzer durumlar, kalp damar dolaşımı trafiktir bize göre. Öncelikle ulaşım sorununun çözülmesi gerekir. İnegöl’de de hem otopark bakımından, hem de ulaşım bakımından Bursa merkez de olduğu gibi ciddi bir ulaşım sorunu bulunmaktadır. Uludağ’ın eteğinde olduğumuz halde, Türkiye’nin su kaynağının olduğu bölge de kuyu suyu içilmektedir. Biz Bursa’nın genelinde en ucuz ve en kaliteli suyu sunmak istiyoruz. Hava kirliliği konusunda ciddi sıkıntılar var. Bunun normale çekilmesi gerekir. Vasfı uygun olmayan kömür yakılmasının önüne geçilmesi, atık yakılmasının önüne geçilmesi, doğalgaz kullanımının artırılması ve yeni imarların da İnegöl’ün topoğrafik yapısına uygun getirilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

3 KEZ ÖLÜMLE YAŞAM ARASINDA GİDİP GELMİŞ

Aday olmasının birkaç tane sebebinin olduğunu belirten Kadir Koçdemir, “Birincisi ‘Sizin en hayırlınız başkalarına en çok faydası dokunandır’ duyurulmuştur. Geçen sene yapılan kanun değişikliklerinden itibaren başkalarına en çok faydası dokunma imkân ve kapasitesi kabiliyeti Büyükşehir Belediyelerinde oldu. Bütün dünyada atanmışlardan seçilmişlere doğru bir trend var. Türkiye de bu trende göre sürecini işletiyor. İkinci sebebi bu zamana kadar benim hayatımın geçtiği yerler, yaptığım görevler, okuduklarım, yazdıklarım, gittiğim yerler ve oralardaki incelemelerim Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nı diğer şeylere göre daha hakkıyla yapmaya katkı sağlayacak işlerdi. Mali İdareler Genel Müdürlüğü’nde Daire Başkanlığı Genel Müdür Yardımcılığı’nda bulundum. Kaymakamlık, Valilik yaptım. Büyükşehir olan yerde Valilik yaptım. En son Eskişehir Valisiydim ve oradaki işleyişi, vatandaşın şikâyetlerini, Büyükşehir ile ilgili inceleme, araştırma, soruşturmayı bakanlıktan önce birinci kademe olarak biz yapıyorduk. Vatandaşın şikâyetlerini de orada alıyorduk. Devlet bizi yurtdışına gönderdi. 2. defa kendim bir burs kazanarak gittim. Oradaki araştırmalarım, akademik çalışmalarım da birlikte yaşama nasıl verimli olur ve bununla ilgili problemler nasıl çözülür üzerineydi. Ben dünyadaki iyi uygulamaları, Türkiye’deki iyi uygulamaları biliyorum. Keza yapılan yanlışları da gördüm onları da biliyorum. Tabi ki görev yaptığımız yerdeki insanların dediği gibi olacak ama birisi bir teklif getirdiğinde ben ona uyarılar yapabilecek durumdayım. Hali ile bu bilgi birikiminin istifade ettirilmesi gerekiyordu. Başka bir sebep vali, kaymakam olarak benim doğum yerimde görev yapma imkânım yoktu. Bizim mesleğin böyle bir teamülü var. Devlet beni Bursa Valisi yapmıyor. Doğduğumuz topraklara da hizmet etmek istiyorduk. Kişisel bir sebebim de var. O da ben 3 kere bu dünya ile öbür dünya arasındaki perdeye dokundum geldim. 2 tane terör saldırısı ve bir de Eskişehir’de 2012 Aralık ayında trafik kazası geçirdim. Yanımda hayatını kaybedenler oldu ve Elazığ’da 2005’te olan da bana gayriihtiyarî bir düşünce getirdi. Suikast olduğunda ömrüm bitebilirdi. Bitseydi ne olurdu? İçimde bir uhde olmazdı, üzüntü de olmazdı. Çünkü ben köyde tek derslikli bir okulda hayatıma başladım, ilk iskarpin ayakkabımı Arifiye Öğretmen Okulu’nda devlet verdi. Buradan bürokraside gelinebilecek üst noktalardan biri olan valiliğe kadar geldim. Ben liseyi bitirdiğim gibi evlendim, çocuklarımın hepsi ekmeğini eline aldı. Orada bitse, omzumuza vurup ‘hadi buraya kadar’ deseler buralarda gözümüz kalmaz. Aksine ayağımız kaymadı, şaşırmadık, cenabı Allah korudu, iftiraya maruz kalmadık. Bunları Allah’ın bir nimeti olarak gördük. Bilgisayar oyunlarında oynarsınız canınız biter ve birden bir bonus gelir. Bundan sonraki aldığımız nefesi bir bonus gibi değerlendirip bunu halka hizmet hakka hizmet mantığı ile Allah rızasını kazanmak için bir fırsat olarak gördük ve bunun için Belediye Başkanlığı görevine talip olduk. Niye MHP derseniz, ben ilkokulu bitirdikten sonra 11-12 yaşındayken Arifiye Öğretmen Okulu’na gidince ülkücü oldum. Çok ölçüp biçip 4 tane akım var, bunun fazlası bunun eksiği var demedik yitiğimizi bulmuş gibi mizacımıza uydu ama bir an tereddüdümüz olmadan, bugün geriye doğru baktığımda iyi ki olmuşum dedirtecek artıları oldu. Belli şeylerden korudu. Ülke için kafa patlatma şevkini bize verdi. Çok iyi bir camianın içine bizi koydu. Haliyle başka bir şey zaten mümkün değildi” açıklamalarında bulundu