Geçtiğimiz akşam saat 21.30’da Ertuğrulgazi Kültür ve Yaşatma Derneğinde düzenlenen basın toplantısında, Çin Hükümetinin Uygur Türklerine uyguladığı soykırımı protesto etmek amacıyla 23 Temmuz 2009 Perşembe günü yürüyüş yapılacağı açıklandı. Açıklamayı tüm İnegöl gençliği adına yaptığını bildiren Ertuğrulgazi Kültür Derneği Gençlik Komisyonu Başkanı Cihan Demirtaş, 23 Temmuz 2009 Perşembe günü saat 19.00’da Sani Konukoğlu Camiinden başlayıp, Atatürk Anıtı önüne kadar olan yürüyeceklerini, bu yürüyüşün AK Parti Gençlik Kolları, Saadet Partisi Gençlik Kolları, Büyük Birlik Partisi Gençlik Kolları, Millet Partisi, Ülkü Ocakları, Ertuğrulgazi Kültür ve Yaşatma Derneği Gençlik Komisyonu, Bosna Hersek Türkleri Kültür ve Dayanışma Derneği, Artvin Kültür Derneği, Anadolu Gençlik Derneği ve Millet Derneği tarafından desteklendiğini ifade etti. Doğu Türkistan'da yaşanan olayları büyük bir üzüntü ve endişe ile takip ettiklerini kaydeden Cihan Demirtaş, “Bütün dünyanın gözü önünde gerçekleşen bu vahşetin geçerli hiçbir mazereti olamaz. Doğu Türkistan yıllardır ciddi baskı ve insan hakları ihlallerinin yaşandığı bir bölgedir. Kardeşlerimize yıllardır asimilasyon politikası uygulanmış ve nihayetinde Çin tarafından etnik temizliğe başlanmıştır. Buna rağmen bölgeden yükselen feryada karşı sergilenen duyarsızlık da dikkat çekicidir. Her fırsatta insan haklarından, dünya barışından dem vuranların, söz konusu Doğu Türkistan olunca sergiledikleri bu sessizlik ayrıca manidardır. Ancak biz İnegöl gençliği olarak bu duruma tepkisiz kalamayız ve kalmayacağız. Çünkü biliyoruz ki her ne kadar olaylar durulmuş gözükse de, Doğu Türkistan’daki kardeşlerimizi ileride çok daha büyük tehlikeler beklemektedir. Eğer yeterince sesimizi duyuramazsak Çin Hükümeti batıyı da arkasına alarak Doğu Türkistanlı kardeşlerimizi isyancı gibi gösterip, kendini haklı çıkarmaya çalışacaktır. Bu sebeple gelişmeleri yakından takip ediyoruz ve İnegöl gençliği olarak bu duruma tepki göstermek için Tüm Siyasi Parti ve Sivil Toplum Kuruluşlarının başta gençlik organizasyonları olmak üzere, vicdan ve sorumluluk sahibi tüm İnegöl halkımızı yapacağımız programa davet ediyoruz” dedi.