Bursa'nın İnegöl ilçesinde Organize Sanayi Bölgesi (OSB) içerisinde,Süleymaniye Mahallesisınırlarında bulunan yol güzergâhı çevresinde oluştuğu öne sürülen görüntüler, bölge sakinlerinin tepkisine neden oldu. Vatandaşlar, akşam saatlerinden gece yarısına kadar yol kenarlarında bazı kişilerin vakit geçirdiğini, çevrede alkol tüketildiğini ve geride çok sayıda çöp bırakıldığını iddia ederek yetkililere çağrıda bulundu.

İddiaya göre, Organize Sanayi Bölgesi'ndeki yolun sağlı sollu bölümleri özellikle akşam saatlerinde bazı kişilerin buluşma noktası haline geliyor.

ÇEVRE KİRLİLİĞİ TEPKİ ÇEKTİ

Bölgede faaliyet gösteren fabrikalarda çalışan işçiler ile çevre sakinleri, yol kenarlarında çekirdek kabukları, içecek şişeleri ve çeşitli atıkların bırakıldığını belirterek oluşan görüntü kirliliğinden rahatsız olduklarını ifade etti.

Vatandaşlar, özellikle sabah saatlerinde işe gelen çalışanların hoş olmayan manzaralarla karşılaştığını dile getirdi.

MOBESE VE DENETİM TALEBİ

Bölge sakinleri, çevre düzeninin korunması ve kamu güvenliğinin sağlanması amacıyla yol güzergâhına MOBESE kameralarının kurulmasını istedi.

Ayrıca bölgede polis ve zabıta denetimlerinin artırılması, çevreyi kirlettiği tespit edilen kişiler hakkında gerekli yasal işlemlerin uygulanması talep edildi.

YETKİLİLERE ÇAĞRI

Vatandaşlar, Organize Sanayi Bölgesi'nin İnegöl ekonomisinin önemli merkezlerinden biri olduğunu belirterek, çevre temizliği ve güvenliğin korunmasının büyük önem taşıdığını ifade etti.

Bölgedeki görüntü kirliliğinin sona erdirilmesi ve benzer olayların önüne geçilmesi için ilgili kurumların gerekli çalışmaları başlatmasını beklediklerini söyledi.