Kulaca Köyü Tarımsal Kalkınma Kooperatif Başkanı Ahmet Uğur, kısa bir süre önce başlayan salça sezonunu değerlendirdi. Kar amacı güden bir kooperatif olmadıklarını, domates üreticisini korumak adına ciddi manada fedakârlık yaptıklarını söyledi. Uğur konuşmasında; “Çiftçi bu günkü piyasadan memnun değil. Üretim miktarını artırarak fiyat eksikliğini telafi etme uğraşı içinde. Tarım politikasının değişmesi gerekiyor. Tarım daha çok desteklenmeli ve çiftçilerin bilinçlendirilmesi gerekli. Gelişen tarım teknolojisi için üreticinin bilinçlendirilmesi gerekir. Devletin bu alanda çalışmalar yaparak çiftçiyi bilinçlendirmesi gerekiyor.”dedi. 3 aylık sezonda 5 bin ton domates alımı yapacaklarını belirten Ahmet Uğur, “Fiyatlardan memnun değiliz. Hem alım hem satımda sıkıntı var. Fiyatlar 13 ile 15 kuruş arası olursa hem bizim hem de üreticinin yüzü güler. Aylık 15 bin TL elektrik, 120 bin TL yakıt parası harcıyoruz. 20 personel var. Kar amaçlı bir kooperatif olmadığımız için 2 tarafı da düşünmek zorundayız. Hem üreticiyi hem de piyasa dengesini korumak zorundayız. Kooperatif olarak üreticiyi ön planda koruyoruz ve üreticiyi koruma açısından fedakârlık yapıyoruz. Bizim kooperatif olmasa üretici domates üretimi yapmaz çünkü satış alanı yok.”dedi. Hava durumunun mevsim normallerinde geçmesinden ötürü domatesin veriminin çok iyi olduğunu ve buna paralel olarak ta salçada çok iyi verim verdiğini belirten Uğur, Salça bu yıl geçen yıla oranda katile olarak daha iyi. 3 ay boyunca domates salçası üreterek iç pazara süreceğiz. Kasım ayına kadar salça üretimimiz devam edecek.”dedi.
Genç Gazete





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın