Ticaret Bakanlığı, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında uygulanacakGüvenli Ödeme Sistemiile ilgili yeni bir açıklama yaptı. Bakanlık, sistemin zorunlu olarak uygulanacağı tarihin1 Temmuz 2026'dan 1 Ekim 2026'ya ertelendiğiniduyurdu.
Erteleme kararının, teknik çalışmaların ve sistem entegrasyonlarının eksiksiz şekilde tamamlanabilmesi amacıyla alındığı belirtildi.
GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİ ERTELENDİ
Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik'te yapılan düzenleme kapsamında, taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da EFT ile yapılması durumunda satış bedelinin mülkiyet devriyle eş zamanlı olarak aktarılmasını sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi'nin zorunlu hale getirilmesi planlanıyordu.
Daha önce1 Temmuz 2026olarak belirlenen uygulama tarihi, Ticaret Bakanlığının yönetmelikle verilen üç aya kadar uzatma yetkisini kullanmasıyla1 Ekim 2026olarak güncellendi.
TEKNİK ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, sistemin sorunsuz şekilde devreye alınabilmesi için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili kurumların koordinasyon içinde teknik çalışmalarını sürdürdüğü ifade edildi.
DOLANDIRICILIĞIN ÖNLENMESİ HEDEFLENİYOR
Güvenli Ödeme Sistemi ile taşınmaz alım satım işlemlerinde alıcı ve satıcının dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik risklerinden korunması hedefleniyor.
Ayrıca kayıt dışılığın azaltılması ve satış bedelinin güvenli bir ortamda taraflar arasında eş zamanlı olarak aktarılması amaçlanıyor.





Yorumlar (0)
Görüşlerinizi Paylaşın